جعفر قزوینیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به این ترتیب قطعه دیگری از ساخت این مسیر به زودی از قزوین به سمت رودخانه شاهرود آغاز می شود.
وی یادآور شد: در حال حاضر ساخت 26 کیلومتر از این مسیر با پیشرفت فیزیکی 6 درصدی همراه است که با تخصیص اعتبار یاد شده در آینده نزدیک شاهد تسریع در ادامه اجرای این طرخ خواهیم بود.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در ادامه به وضعیت جاده در حال ساخت قزوین-الموت-تنکابن اشاره کرد و آنرا از بزرگ ترین طرح های حوزه راه کشور دانست و گفت: این جاده شامل چهار قطعه است که 2 قطعه آن در استان قزوین و 2 قطعه دیگر در استان مازنداران قرار دارد و در مناطق کوهستانی و صعب العبور شمال کشور واقع شده است.
وی ادامه داد: قطعه نخست این مسیر از حصارخروان قزوین تا شهرک در الموت به طول 62 کیلومتر است که اواخر سال گذشته 500 میلیارد ریال برای تکمیل این قطعه از سوی دولت تخصیص داده شد.
قزوینیان اضافه کرد: با ساخت یک تونل 700 متری در این قطعه مشکلات زیست محیطی مربوط به این طرح رفع شده و هم اکنون ساخت این بخش از مسیر با پیشرفت 50 درصدی همراه است.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: با تخصیص اعتبارهای لازم و مشخص شدن پیمانکار و با وجود صعب العبور بودن منطقه، پیش بینی می شود تا 2 سال آینده این بخش از مسیر زیر بار ترافیکی قرار گیرد.
وی با اشاره به مشخصات قطعه 2 این مسیر نیز گفت: این بخش از جاده قزوین-الموت-تنکابن از شهرک تا انتهای مرز استان قزوین با مازندران به طول 31 کیلومتر است که هم اکنون کار ساخت آن با پیشرفت فیزیکی 35 درصدی همراه می باشد.
به گفته وی، وجود هشت تونل در این مسیر، منطقه سخت کاری در ارتفاع بسیار بالا و فصل کاری محدود به علت سرما پیشرفت این طرح را که مشکلات اعتباری ندارد را با کندی روبرو ساخته اما پیمانکاران با تلاش فراوان در این محدوده به کار خود ادامه می دهند.
وی ادامه داد: مابقی این مسیر که در استان مازندران واقع شده از پیشرفت 15 درصدی برخوردار بوده اما سال گذشته با رفع محدودیت های زیست محیطی، اجرای این طرح با قوت تمام در این استان نیز پیگیری می شود.
قزوینیان وجود سه دهانه پل در قطعه نخست و سه دهانه پل در قطعه دوم جاده در دست احداث قزوین - تنکابن را یکی از ویژگی های منحصر به فرد این مسیر یاد کرد و افزود: در حال حاضر شاهد مراحل پایانی عملیات ساخت سه دهانه پل این مسیر هستیم و به زودی نیز مقدمات اجرایی سه دهانه دیگر آغاز می شود.
قزوینیان در پایان یادآور شد: در دولت تدبیر و امید به ویژه در سال گذشته و امسال اعتبارهای مناسبی برای سرعت بخشیدن به دو جاده در دست احداث قزوین-الموت-تنکابن و قزوین-کلاچای اختصاص داده شده است که می تواند در تسریع بخشیدن به اجرای این طرح ها موثر باشد.
جاده در دست احداث قزوین-الموت-تنکابن به طول 148 کیلومتر قزوین را به استان مازندران متصل خواهد کرد که با راه اندازی آن سالانه بیش از 100 میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی می شود.
جاده قزوین-کلاچای نیز به طول 145 کیلومتر قزوین را به شرق استان گیلان متصل می کند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.