مهدی اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با مجهز شدن هفت هکتار از فضای سبز دلیجان به سیستم های نوین آبیاری قطره ای و بارانی ، 15 درصد در مصرف آب صرفه جویی شد.
وی اظهارکرد: از 122 هکتار وسعت فضای سبز این دلیجان، 93 هکتار شامل کمربند سبز در حاشیه شهر است که با سیستم غرقابی آبیاری می شود.
اسماعیلی بیان کرد: با توجه به وضعیت زیست محیطی شهرها و شتاب روند شهرنشینی، تجدید نظر در شیوه های توسعه و نگهداری از فضاهای سبز شهری و استفاده از شیوه های آبیاری نوین بسیار ضروری است.
شهردار دلیجان ادامه داد: تاکنون 20 درصد از مساحت فضاهای سبز شهر با اجرای تأسیسات آبیاری قطره ای، بارانی و لوله گذاری بهینه سازی شده است.
اسماعیلی ادامه داد: 93 درصد از آب مصرفی برای آبیاری فضاهای سبز شهری غیر آشامیدنی است که این میزان آبیاری از 2 رشته قنات و چهار حلقه چاهه موجود در شهر برداشت می شود.
شهردار دلیجان افزود: سهمیه فضای سبز این شهر برای برخورداری از پساب فاضلاب شهری 30 لیتر در ثانیه بود که به دلیل تغییر نقطه و نیاز به تاسیسات جدید سال گذشته مورد استفاده قرار نگرفت.
وی ادامه داد: 60 لیتر در ثانیه آب برای آبیاری فضای سبز این شهر استفاده می شود که در صورت رفع مشکلات پساب فاضلاب و افزوده شدن سهمیه 90 لیتر در ثانیه برای ابیاری فضای موجود استفاده خواهد شد.
اسماعیلی بیان کرد: 85 هزار متر مکعب از آب آشامیدنی دلیجان در مجموع پارسال برای آبیاری فضای سبز استفاده شد.
وی، سرانه فضای پارک های عمومی برای هر نفر چهار متر مربع و سرانه فضای سبز داخل شهر شامل پارک ها، میادین وفضای سبز در این شهر بیش از 9 متر مربع برای هر نفر بیان کرد.
دلیجان از توابع استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت دارای 9 پارک جنگی و بوستان است.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.