به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی، مسعود حق لطفی به مناسبت گرامیداشت سالروز شیخ بهایی و روز معمار،افزود: دانش معماری با هنر، فرهنگ، تمدن، ادبیات و جغرافیای زندگی بشر پیوند خورده و تنها راه کمال آن نیز پاسداشت این پیوند دیرین است.
وی با اشاره به اینکه دانش معماری چنان ریشه ای در فرهنگ و تمدن این سرزمین کهن دارد که جدا کردن آن از یکدیگر نشدنی و محال است، ادامه داد: این پیوند در اوقاتی از تاریخ این میهن بزرگ به اوج شکوه، کمال و زیبایی رسیده و در ادامه جاودان شده است.
به گفته وی، متاسفانه امروز عوامل بسیاری کنار یکدیگر نشسته اند تا این زنجیر به هم پیوسته را از هم گسیخته و از معماری یا سایر عناصر نامبرده تافته ای جدا بافته ساخته و هویتی ناشناخته برای سرزمین کهن ایرانی ایجاد کنند.
حق لطفی یادآور شد: حضور هوشمندانه و آگاهانه معماران و اندیشمندان و قرار گرفتن آنها در کنار دستگاه های برنامه ریز و مجری سیاست های معماری و شهرسازی از مهم ترین راهکارهایی است که می تواند ما را از این راه برگردانده و باز در مسیر درست و آرمانی خود قرار دهد.
وی در ادامه با اشاره به مناسبت فرارسیدن سوم اردیبهشت ماه، سالروز گرامیداشت شیخ بهایی و روز معمار، افزود: از پروردگار یگانه می خواهیم ما را یاریمان کند تا در کنار یکدیگر، هنر و دانش معماری ایران اسلامی را بر جایگاه راستین خود بنشانیم.
سوم اردیبهشت ماه روز بزرگداشت شیخ بهایی به نام روز معمار نامگذاری شده است.
8054* 3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.