نو شدن و خانه تکانی دل ها از کینه و نفرت، رسم خوش آیند نوبهار است و حضور توام با لبخند داوطلبان انتخابات شوراها در ستادهای انتخابات و محل های نام نویسی ظرفیت تحمل، نقدپذیری و همگرایی را برای دستیابی به هدف های مشترک و متعالی تقویت می کند و تداوم این امر به شکل گیری رقابت های انتخاباتی سالم، قانونمند و فراگیر منجر خواهد شد.
شور و حال انتخابات با نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و نهایی شدن نامزدهای شوراها و ریاست جمهوری به اوج خود خواهد رسید و سراسر ایران اسلامی صحنه بزرگترین جشنواره ملی برای انتخاب صالح ترین و کارآمدترین افراد جهت اداره امور کشور خواهد شد و این همت و حرکت ملی، همواره بر قوام میهن و ناامیدی دشمن می افزاید.
کمرهمت بستن دولت به برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم و حمایت تمام قد رهبر معظم انقلاب اسلامی از اراده و انتخاب ملت آگاه ایران، بستر را برای شکل گیری بهاری دیگر در گستره میهن اسلامی آماده کرده است و از هم اکنون تعدد و تکثر داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نشانگر باور ملی به ضرورت و تاثیر حضور طیف ها و سلیقه های مختلف در تعیین سرنوشت سیاسی کشور است.
شلوغی محل های نام نویسی و ستادهای انتخابات سراسر کشور در تعطیلات نوروزی، نشانگر تکاپوی درونی و مسئولیت پذیری جوانان، مردان و زنان صاحب فکر و ایده برای تصدی کرسی های نهاد شوراهای اسلامی است و این دغدغه مبارک برخاسته از باور به نقش آفرینی آحاد مردم در سرنوشت سیاسی خویش است و بعد از گذشت چندین دهه از انقلاب اسلامی، در همه پرسی های متعدد تجدید و تقویت می شود.
تجربه چهار دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کشور، یقین به تاثیر خرد جمعی در گشایش و پیشبرد امور و نهادینه شدن جایگاه این نهاد مدنی را سبب شده و نگاه ارزشمندی نزد آحاد مردم به انتخابات ایجاد کرده است و نامزدهای انتخابات و رای دهندگان به آنها، مردم سالاری اسلامی و تفویض اختیار امور به منتخبان خویش را تمرین می کنند.
تقارن بهار انتخابات با بهار طبیعت، نو شدن و پوست اندازی در روند تبلیغات و انتخاب گزینه های اصلح را در ذهن متبادر می کند و به نظر می رسد وقت آن رسیده است که بعد از تجربه ده ها همه پرسی مختلف در کشور، معیارهای انتخاب اصلح نظیر گزینه های فامیلی، قومی و منبعث از منافع فردی را به شایسته سالاری، جامعیت نامزدها، برنامه محوری و مصالح جمعی و ملی تغییر دهیم و حتی با انتقال این تفکر به رای اولی ها، از هم اکنون مولفه های انتخاب اصلح را در اندیشه آنها برای همه پرسی های بعدی نهادینه کنیم.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
مسئول دفتر ایرنا در آستارا
7124/1042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.