به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مسعود نصرتی صبح امروز در پنجمین اجلاس بین‌المللی مجمع شهرهای اسلامی که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که پنجمین اجلاس بین‌المللی مجمع شهرهای اسلامی با حضور ریاست جمهوری و هیئت همراه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این اجلاس می‌خواهیم از آخرین وضعیت تحقق اهداف توسعه پایدار دستور کار جدید شهری ابتکار عمل شهری مطلع شویم.

شهردار قزوین گفت: نیمی از جمعیت جهان در شهرها ساکن و جمعیت دنیا در حال تبدیل به جمعیت شهری بوده و پیش‌بینی بر این است که در سال‌های آینده 80 درصد جامعه شهرنشین شوند.

دبیر اجلاس بین‌المللی مجمع شهرهای اسلامی بیان کرد: سیستم نامناسب حمل و نقل، تراکم جمعیتی، آلودگی هوا، ناکافی بودن امکانات و تجهیزات از مهم‌ترین چالش‌های جامعه شهری است.

نصرتی عنوان کرد: مسلمانان یکی از بزرگترین گروه‌های اجتماعی دنیا را تشکیل می‌دهند و شهرهای اسلامی دارای نظرات فرهنگی قوی هستند که دارای تمدن مناسب و سابقه‌دار هستند.

وی ادامه داد: منشور حقوق شهروندی رئیس جمهور برنامه‌ریز تمامی اقدامات شهری قرار خواهد گرفت.

شهردار قزوین عنوان کرد: آرمان‌های مشترک برای شهرهای اسلامی، شناخت و آشنایی با ظرفیت‌های شهری، ایجاد نهضت اسلامی پایدار در شهرها و ایجاد ارتباط میان رویدادهای روگرایانه در دستور کار است.

نصرتی خاطرنشان کرد: مکزیکوسیتی که پرجمعیت ترین شهر در نیم کره غربی است روزگاری به عنوان یکی از آلوده‌ترین شهرهای دنیا بود ولی امروز با توجه به سیاست‌های ترافیکی و اقداماتی از این دست توانستند میزان آلاینده شهر را کاهش دهند.

وی تصریح کرد: شهر سئول یکی از بزرگترین شهرهای جهان است اما در دهه 80  سطح کیفی و کمی خدمات در پایین‌ترین سطح بود ولی با توجه به کنترل و افزایش کیفیتی خدمات شهری باعث شده تا سئول نمونه خوب برای متصل ترافیک در دنیا است.

دبیر اجلاس بین‌المللی مجمع شهرهای اسلامی با بیان اینکه برای موفقیت باید به سمت توسعه پایدار رفت، گفت: سنگاپور در حال حاضر پنجاهمین سالگرد استقلال خود را در حالی گرفت که یکی از مهم ترین شهرهای سرمایه‌گذار و گردشگر پذیر است.

نصرتی گفت: افتخار داریم با حمایت دولت و شورای شهر قزوین در حوزه بین‌الملل پیش‌رو بسیاری از برنامه‌های مهم شهری در جوامع بین‌المللی هستیم.

وی افزود: با رقابت در بین 64 شهر از 38 کشور پایلوت شکوفایی شهری شده‌ایم این جایگاهی ویژه برای ایران اسلامی است.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: 20 پروژه کلان توسعه پایدار و ایجاد اشتعال نتیجه بهره‌برداری از جدیدترین تجربه‌های شهری در دولت تدبیر و امید است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 626202
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.