به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حبیب‌اله سیاهکلی‌مرادی عصر امروز در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار داشت: از یکم تا 7 اردیبهشت ماه هفته سلامت نامگذاری شده که سپاه در نواحی، تیپ و در بین نیروهای مسلح استان برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است.

وی بیان کرد: «زندگی سالم با نشاط و امید» شعار هفته سلامت امسال بوده که افزایش سلامت جامعه در دستور کار بوده که سپاه نیز برای نیروهای مسلح و کارکنان برنامه‌های سلامت‌محور در نظر دارد.

معاون بهداشت، امداد و درمان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: در هفته سلامت در راستای کمک به هم‌نوعان و سلامت افراد، نیروهای مسلح استان با حضور در پایگاه‌های انتقال خون، خون اهدا می‌کنند که این اقدام از جمله برنامه‌های سپاه در هفته سلامت به شمار می‌رود.

سیاهکلی‌مرادی با اشاره به برپایی پایگاه‌های سلامت خاطرنشان کرد: از دیگکر برنامه‌های هفته سلامت می‌توان به برپایی پایگاه‌های سلامت اشاره کرد که در این ایستگاه‌ها وزن، قندخون و فشارخون نیروهای مسلح بررسی و در صورت مشکلات احتمالی اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: براساس آمارها در سال 95، بیش از 434 هزار بیمار به مراکز درمانی سپاه قزوین مراجعه و خدمات درمانی دریافت کردند که از این تعداد بیش از 150 هزار نفر از نیروهای مسلح و مابقی مراجعات مردمی بوده است.

معاون بهداشت، امداد و درمان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: برگزاری مسابقات و همایش‌های بهداشتی درمانی، توزیع بسته‌های آموزشی، واکسیناسیون هپاتیت B ، پیاده‌روی، تست بهداشت روان از سربازان، خدمات درمانی رایگان برای نیروهای مسلح از جمله برنامه‌های سلامت‌محور در سپاه استان بوده که در دستور کار است.

سیاهکلی‌مرادی گفت: با توجه به نیاز مردم و نیروهای مسلح احداث مرکز جراحی مجهز در درمانگاه پاکروان سپاه صاحب‌الامر(عج) طی 2 ماه آینده در اولویت برنامه‌های بهداشتی است.

وی برگزاری پیاده‌روی اربعین، اردو راهیان نور، پروژه‌های عمرانی در حوزه بهداشت را از دیگر برنامه‌های سپاه استان قزوین برشمرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624063
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.