به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، فریدون همتی در جمع کارکنان دیوان محاسبات استان قزوین که در این دستگاه انجام شد،افزود: دستگاه های نظارتی تعامل خوب و سازنده ای با دستگاه های اجرایی در استان داشته و به دنبال تحقق اهداف اصلی سه قوه و سایر نهادها در استان هستند.
استاندار قزوین ادامه داد: تعامل و همدلی دستگاه های نظارتی با دستگاه های اجرایی زمینه و بستر خدمت بهتر به مردم را فراهم می سازد.
وی در ادامه به شرایط امن ایران در منطقه اشاره کرد و افزود: امنیت جمهوری اسلامی با کشورهای اروپایی و آمریکایی قابل مقایسه نیست و باید مردم و مسئولان با پاسداری از این نعمت بزرگ با اعتقاد و انسجام به توسعه کشور توجه کنند.
همتی با بیان اینکه امنیت یک شاخص و مولفه بسیار مهم و زیربنایی بوده و وجود آن از مسائل اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی مهم تر است،افزود: امنیت پایدار و قوی و بی نظیر در سایه درایت رهبری ،ایمان و تلاش همراه با اعتقاد نیروهای مسلح و پشتیبانی مردم به دست آمده است.
استاندار قزوین در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: انتخابات محل رقابت و عرصه تلاش در مسائل سیاسی و اجتماعی می باشد اما این مهم در جامعه اسلامی بر مبنای ارزش های دینی و اعتقادی و مبتنی بر اخلاق تجلی یافته است.
همتی، حضور گسترده، بی نظیر و باشکوه مردم در پای صندوق های رای در این مقطع حساس را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در شرایط خاص و حساس کنونی که امریکا با تجاوز غیر قانونی به سوریه و لشکر کشی به کره شمالی به دنبال برگرداندن اقتدار و ابهت از دست رفته خود است، حضور پررنگ و سرنوشت ساز مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت آینده کشور بسیار مهم و تاثیرگذار می باشد.
وی ادامه داد:دشمنی آمریکا و اسرائیل با نظام و مردم ایران در تمامی مقاطع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امری بارز و آشکار است و ما باید در تمامی معادلات و تعامل های سیاسی و خارجی خود با آگاهی و هوشیاری وارد عمل شویم و قدرت خود را به رخ دشمنان بکشانیم.
نماینده عالی دولت در استان قزوین، مشارکت و همراهی مردم در تمامی صحنه ها به ویژه در انتخابات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را عامل محرکه کشور به جلو دانست و افزود: مردم ما هوشیارانه و با آگاهی و دشمن شناسی همانند دوره های پیش در انتخابات حماسه دیگری را خلق خواهند کرد و با این پشتیبانی محکم و مثال زدنی میهن اسلامی را به سوی توسعه و پیشرفت و اهداف متعالی هدایت خواهند نمود.
استاندار قزوین در ادامه عملکرد دولت تدبیر و امید در سه و نیم سال گذشته مطلوب ارزیابی کرد و افزود: دولت در شرایط استقرار با تحریم های ظالمانه و کاهش میزان صادرات و قیمت نفت و وضعیت اقتصادی نامناسب مواجه بود اما دولت تدبیر و امید با همراهی رهبری،پشتیبانی مردم و اعتقاد راسخ و تلاش شبانه روزی کشور را با موفقیت اداره کرد.
وی اضافه کرد: در هیچ سالی در استان به اندازه سال 95 رشد سرمایه گذاری خارجی، تزریق 10 هزار و 769 میلیارد ریال تسهیلات به بخش تولید و واحدهای تولیدی و افزایش صادرات به بیش از 450 میلیون دلار را شاهد نبوده ایم که امیدواریم در سال 96 همین سیر صعودی را با جدیت و اهتمام بیشتری پیگیری کنیم.
استاندار قزوین در ادامه سخنان خود به آثار مثبت برجام و مذاکرات ایران با پنج کشور قدرتمند جهان اشاره کرد و افزود: در نتیجه برجام، فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی به شکل قانونی و رسمی توسط مجامع جهانی پذیرفته شد و تمامی دسیسه های دشمنان خنثی و ایران هراسی به ایران دوستی تبدیل شد.
همتی افزود: اگر مصالح و منافع ملی اجازه می داد در مسایل هسته ای ورود می کردیم تا هیچ منتقدی قادر نباشد این دستاوردها را انکار کند.
وی،تقویت و افزایش میزان تولید،کاهش میزان واردات، به آرامش رسیدن وضعیت اقتصادی،افزایش رشد اقتصادی از منفی 6 به مثبت هشت درصد،پیشی گرفتن صادرات بر واردات،مثبت شدن تراز بازرگانی و تجارت را نمونه هایی از عملکرد دولت در سه و نیم سال گذشته اعلام کرد.
استاندار قزوین در پایان گفت: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده باید در رقابت های سیاسی و انتخاباتی به مصالح و منافع کشور بیشتر توجه کرد زیرا عواقب یک اندیشه سوء دامان همه آحاد جامعه را گرفتار خواهد ساخت.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.