به گزارش ایرنا، فریدون همتی سه شنبه شب در دیدار با رئیس و اعضای خانه کارگر استان قزوین افزود: برجام با گشایش در امور مربوط به صادرات و امور بانکی و تبادلات تجاری موجب شد تا صنایع داخلی با توان بهتری به کار بپردازند و بدین ترتیب مشکلات حوزه کارگری نیز کمتر شد.
وی اظهار کرد: اگر تحریم ها همچنان پابرجا بود و توافق هسته ای با هدایت های مقام معظم رهبری و تدبیر دولت یازدهم شکل نمی گرفت شاهد انبوهی از مسائل و مشکلات کارگری بودیم.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات کارگری کنونی مربوط به دوران گذشته و یا زمان تحریم ها است که دولت تدبیر و امید تلاش کرده با برنامه ریزی مناسب آنها را کاهش داده و مرتفع سازد.
همتی با بیان اینکه کاهش مشکلات بخش صنعت به اذعان صاحبان واحدهای تولیدی محصول تلاش ها و برنامه ریزی دولت و بخش زیادی از آن محصول برجام بوده است،اظهار کرد: کاهش تورم و ایجاد ثبات در بازار به همراه رونق تولید با وجود کاهش درآمدهای کشور به دلیل پائین آمدن قیمت نفت را باید یکی از شاهکارهای مدیریتی دولت دانست که با همکاری و همراهی فعالان بخش تولید و بخش خصوصی و همچنین جامعه کارگری به دست آمده است.
وی اظهار کرد: با همه کارهای صورت گرفته باید اذعان کرد در ظرف چهار سال نمی توان همه مشکلات مربوط به کار و تولید را مرتفع ساخت چرا که به دلیل برخی سیاست های ناکارآمد اجرایی در دوره های گذشته با انبوهی از مسائل و مشکلات روبرو بوده و هستیم.
استاندار قزوین در ادامه با اشاره به تخریب ها علیه دولت یازدهم با شایعه پراکنی و انتشار مطالب دروغین و کذب، گفت: به عنوان نمونه چندی قبل در شبکه های اجتماعی عنوان شد که شرکت داروگر تعطیل و کارگران آن بیکار شدند و همچنین شرکت هنکل نیز 700 تن از کارگران خود را اخراج کرده است در حالی که مشخص شد واحد نخست تعطیل نشده و فعال است و واحد دوم نیز 400 کارگر دارد که چند نیرو نیز به آن افزوده شده اند و اخبار عنوان شده کذب بودند.
همتی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید همه سعی و تلاش خود را برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و به دنبال آن مسائل کارگری به کار گرفته است،گفت: در همین راستا سال قبل به یک هزار و 100 واحد و طرح تولیدی استان تسهیلات رونق تولید پرداخت شد.
این مسئول با بیان اینکه بحران کارگری برخی واحدهای تولیدی مربوط به گذشته و ناشی از مسائلی چون واگذاری های نادرست، مدیریت نامناسب واحد، فرسودگی ماشین آلات و تحریم ها بوده است،اظهار کرد: به عنوان مثال واحد کنتورسازی به 10 هزار میلیارد ریال نیازمند است که هیچ بانکی زیر فشار این میزان ارائه منابع مالی نمی روند با این وجود استانداری همه تلاش خود را می کند تا از اختیارات قانونی خود برای حل مشکل این واحد و سایر واحدهای دارای مشکل استفاده کند.
استاندار قزوین در ادامه با اشاره به کاهش سود نرخ بانک ها از 22 به 18 درصد با تلاش دولت و تاثیر این کار بر تقویت بخش های تولیدی،گفت: این مساله به شکل غیرمستقیم در کاهش مشکلات کارگری موثر بوده است.
همتی با اشاره به انتقاد برخی از افراد صاحب تریبون نسبت به موضوع ربا در سیستم بانکی،افزود: ابتدا باید از این دسته از افراد پرسید که چرا در گذشته سکوت کرده بودند و حالا صحبت از این موضوع می کنند و نکته بعدی نیز این است که طرح چنین مسائلی زیر سوال بردن نظام می باشد چرا که بانک های کشور براساس قوانین جمهوری اسلامی به فعالیت می پردازند.
وی در پایان با قدردانی از زحمات و فعالیت های جامعه کار و تولید برای شکوفایی اقتصادی کشور،افزود: کارگران شریف در خط مقدم جنگ اقتصادی با دشمنان قرار دارند و فعالیت آنها در رونق تولید و پیش روی به سمت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است.
6104* 3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.