به گزارش روز سه شنبه ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم روز ارتش با اشاره به اینکه دین مبین اسلام نیروهای مسلح را برای کشور گشایی نمی خواهد، افزود: از نگاه دینی قوای مسلح وظیفه برقراری نظم و امنیت برای مردم و مقابله با متجاوزان را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: ارتش به طور عام و نیروی زمینی به طور خاص در دوره پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس از امتحانات سربلند بیرون آمد، در حالیکه در دوران انقلاب 57 به آنان دستور تیراندازی و مقابله با مردم داده شده بود، اما ارتش چون خود را از مردم می دانست به گونه ای مدارا کرد تا انقلاب به پیروزی برسد.
حجت الاسلام عابدینی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس نیز ارتش جمهوری اسلامی با حضور در جبهه های حق علیه باطل شجاعانه و فداکارانه حضوری چشمگیر داشت و هزاران شهید گواه این است.
امام جمعه قزوین با اشاره به حضور ارتش جمهوری اسلامی در دفاع مقدس، گفت: امروز ارتش در امتحانی دیگری حضور دارد و آن نیز حمایت از مستضعفان و حمایت از نیروهای مقاومت اسلامی است که در موصل، حلب و یمن است.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی امروز زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است، همان امامی که ظالمان را از میان برداشته و به حمایت از مستضعفان می پردازد.
وی با اشاره به اینکه امروز مشاهده می کنیم بچه های گرسنه شهرهای محاصره شده سوریه برای دریافت کمک های غذایی به دور ماشین ها حلقه می زنند و ناگهان با حمله انتحاری ددمنشان 120 بیگناه کشته می شوند، گفت: ارتش ما باید به داد این مظلومان برسد چون تنها امید آنها به نظام مقدس اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب است.
در پایان این مراسم یگان های نمونه لشگر 16 زرهی قزوین، تیپ 116 پیاده و مکانیزه شهید صفوی، یگان های نمونه سپاه صاحب الامر (عج)، نیروهای انتظامی، بسیج و یگان های نمونه چرخ دار و شنی دار در برابر جایگاه رژه رفتند.
29 فروردین ماه از سوی امام خمینی (ره) به نام ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.
8054/ 6128 *خبرنگار: رضا اسدی *8 انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.