به گزارش ایرنا، سید محمد علی افشانی سه شنبه همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی، در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در فارس در شیراز افزود: خیل عظیم شهدایی که ارتش تقدیم انقلاب و نظام کرده نیز خود موید و بیانگر این موضوع است.
وی ادامه داد: در دوران قبل از پیروی انقلاب، نظام طاغوت تصور می کرد که ارتشی که مشخصه آن همراهی با ملت است در مقابل مردم قرار می گیرد و با این کار می خواست ارتش را در برابر مردم قرار دهد و از به ثمر رسیدن انقلاب جلوگیری کند.
او اظهار کرد: اما ارتشی که همواره در کنار ملت بود از نظام شاهی فاصله گرفت و در کنار مردم ایستاد و این در کنار مردم بودن تا امروز نیز ادامه دارد.
وی، با اشاره به تلاش نیروهای ضد انقلاب که بعد از پیروزی انقلاب شعار تشکیل ارتش خلقی سر می دادند تصریح کرد: آنها با توطئه بسیار پیچیده به دنبال انحلال ارتش و جایگزین شدن خودشان بودند که با تدبیر حکیمانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، نه تنها ارتش منحل نشد بلکه تقویت گردید و روز 29 فروردین هم به عنوان روز ارتش نامگذاری شد تا ارتش خود را در محضر ملت عرضه کند و مردم نیز از ارتش حمایت کنند.
استاندار فارس ادامه داد: با شروع دفاع مقدس، نیروهای ارتش در کنار جوانان با ایمان و با اخلاص سپاه و بسیج و نیروهای مرزبانی در مرزبانی و دفاع از کشور و ملت، از همه هستی خود گذشتند.
افشانی تصریح کرد: ما برای رسیدن به استقلال و دفاع از کشور هزینه سنگینی پرداخت کردیم و جمع کثیری از فرزندان خود را برای دفاع از کشور از دست دادیم تا امروز ملت ایران با سعادت زندگی کند.
وی گفت: ارتش قهرمان ما همواره در کنار مردم بوده و نقش بارزی در بسیاری از موفقیت ها از جمله شکست حصر آبادان داشت و پیروزی های ما یکی پس از دیگری رقم خورد تا کل سرزمین ایران که توسط دشمن بعثی و حمایت همه فریبکاران جهان به اشغال در آمده بود آزاد شد.
استاندار فارس اضافه کرد: اکنون در منطقه متلاطم و آشوب خیز خاورمیانه در کمال امنیت و آرامش زندگی می کنیم که این آرامش حاصل از خود گذشتگی و ایثار و زحمات شهیدان، جانبازان و ایثارگران است که نقش آنان کمتر از شهیدان نیستند و چند دهه است با درد و رنج زندگی می کنند تا دیگران در آرامش باشند.
افشانی گفت: واحدهای ارتش در استان فارس مانند تیپ 55 هوابرد، تیپ 37 زرهی، مرکز پیاده و مرکز آموزش های نظامی نیز نقش بارزی در دوران دفاع مقدس داشته اند و تمام کسانی که در عملیات های آزادسازی کشورمان بوده اند خوب می دانند هر جا این واحدها حضور داشتند انتظار فتح و ظفر قطعی بود و همه مطمئن بودند آنجا که دلامردان چترباز و هوابرد حضور دارند حتما پیروزی حاصل می شود.
او ادامه داد: این توفیق را داشته ام که شاهد افتخار آفرینی واحدهای ارتش استان فارس در عملیات هایی مانند طریق القدس، بیت المقدس، فتح المبین و مسلم بن عقیل باشم و تمام مناطق کشورمان با عملیات های مشترک ارتش، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی از چنگال دشمن خارج شد.
وی اظهار کرد: امروز اعتماد عمیقی میان مردم و نیروهای مسلح به ویژه ارتش وجود دارد و این اعتماد سرمایه ای برای مردم و ارتش است و ارتش و سایر نیروهای مسلح، امروز مایه امنیت و آرامش کشور هستند.
استاندار فارس اضافه کرد: امروز به پشتوانه این نیروهای مقتدر، آموزش دیده و ورزیده، کشور در آرامش است و رشد و آگاهی ملت ایران به رهبری حکیمانه فرمانده معظم کل قوا باعث شده تا در شرایط دشوار کنونی، امن ترین کشور منطقه باشیم.
او اضافه کرد: در عصر کنونی ارتشی می تواند قدرت بازدارندگی داشته باشد که هم به لحاظ علم و دانش و هم به لحاظ آموزش در سطح بالایی باشد تا هیچ دشمن متجاوزی چشم طمع به این سرزمین نداشته باشد.
استاندار فارس گفت: نیروهای مسلح ما از لحاظ ایمان و خودباوری فرزندان این سرزمین و به لحاظ تجهیزات و امکانات و همچنین آموزش های لازم در موقعیتی ممتاز هستند که هیچ کس جرات داشتن چشم طمع به این کشور را نخواهد داشت.
افشانی افزود: دکترین نظامی ما بازدارندگی است؛ ما قدرت بازدارندگی را برای صلح و امنیت کشور و منطقه می خواهیم و به طور طبیعی کشوری می تواند حافظ صلح و امنیت خود و همسایگان باشد که از قدرت نظامی و حمایت مردمی عظیمی برخوردار باشد.
وی اضافه کرد: ما هرگز متجاوز نیستیم و صلح را می پذیریم اما زندگی شرافتمندانه همراه با عزت و استقلال را با هیچ چیز عوض نمی کنیم و همواره خواهان صلحی هستیم که در آن آزاد و سربلند زندگی کنیم.
استاندار فارس تصریح کرد: اتحاد بین نیروهای مسلح با هم و نیروهای مسلح با مردم با توجه به شرایط کنونی یک ضرورت است و امروز کشور ما اینچنین است.
گفتنی است در این مراسم یگان های مختلف نظامی مستقر در استان فارس از مقابل جایگاه رژه رفتند.
6122/ 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.