به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سیاوش شمسی‌پور صبح امروز در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ضمن تقدیر از عملکرد این نهاد در توسعه صنعت و رونق تولید با حفظ مبانی زیست محیطی اظهار داشت: شهرک کاسپین قزوین جزو شرکت‌های صنعتی است که در کشور مبانی زیست محیطی را به درستی رعایت کرده‌اند.

وی افزود: در همین راستابا توجه به اینکه شهرک صنعتی کاسپین قزوین بیشترین مولفه‌های زیست‌محیطی را در کشور رعایت کرده است به عنوان شهرک صنعتی سبز در کشور معرفی می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین با اشاره به تعامل مثبت شرکت شهرک‌های صنعتی با محیط زیست گفت: دفع پسماند، ایجاد فضای سبز، تامین آب، احداث تصفیه خانه، ایجاد آبیاری قطره‌ای و استفاده از پساب تصفیه‌خانه اقدام موثری است که شرکت شهرک‌های صنعتی نسبت به آن اقدام کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران و پرسنل واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای آشنایی با مسائل زیست محیطی خبر داد.

در ادامه حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین نیز اظهار داشت:مشکلات زیست محیطی همواره یکی از مهم‌ترین چالش‌های امروز حوزه صنعت است که در این راستا واحدهای صنعتی دارای آلایندگی زیاد به هیچ وجه در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی اجازه استقرار ندارند و واحدهای تولیدی نباید به محیط داخلی شهرک و سایر واحدهای مستقر  آسیب زیست محیطی برسانند.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی در ساماندهی صنایع پیشرو و تاثیر گذار بوده و در ارتقاء فرهنگ حفظ و صیانت از محیط زیست و توسعه پایدار کشور نیز طلایه‌دار و پیشگام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: توسعه صنعتی و رونق تولید با حفظ زیست محیطی امکان‌پذیر است و نگاه ویژه به تولید و با رویکرد تسهیل‌گری و حمایتی از اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی است.

گفتنی است این نشست تخصصی جهت رفع موانع تولید و تسهیل‌گری در روند توسعه شهرک‌های صنعتی و تعامل و همکاری بیشتر این دو دستگاه اجرایی  تشکیل شده بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620587
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.