کریم حبیبی انبوهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: در مدت کمتر از یک ماه بیش از 5000 روستایی در استان قزوین زیر چتر بیمه اجتماعی روستائیان قرار گرفته که سبب شد تا این آمار از مرز 40 هزار خانوار عبور کند.

وی افزود: در راستای اجرای مفاد تفاهمنامه میان استانداری قزوین و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، طرح هر دهیار یک کارگزار در دستور کار دهیاران استان قزوین قرار گرفت و دهیاران نیز با حضور در درب منازل روستائیان نسبت به ثبت نام از آنها در این بیمه اقدام کردند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین با بیان اینکه این اقدام دهیاران قابل تقدیر است تصریح کرد: ضرورت دارد تا روستائیان از فواید و مزایای این طرح آشنا شده و تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

حبیبی انبوهی بیان کرد: این طرح توسط استاندار قزوین هدف‌گذاری شده بود به نحوی که تا پایان سال 95 بیش از 50 هزار خانوار روستایی تحت پوشش این بیمه قرار گیرند که با همکاری دهیاران این مهم تحقق یافت.

وی با تأکید بر اینکه روستاها محور توسعه در کشور هستند تأکید کرد: باید دهیاران در راستای شناسایی ظرفیت‌های روستایی تلاش کنند تا در محیط روستا را برای ایجاد اشتغال برای جوانان بومی روستاها آماده کنند.

مدیرکل امور ورستایی وشوراهای استانداری قزوین خاطرنشان کرد: دهیاران همچنین باید با ایجاد واحدهای اقتصادی در قالب تعاونی‌ها سرمایه‌های خرد ساکنان روستاها را ساماندهی کرده و طرحی بزرگ راه‌اندازی کنند تا همه ساکنان روستاها از مزایای آن بهره‌مند شوند.

حبیبی انبوهی با بیان اینکه باید از ظرفیت نخبگان منطقه در روستاها بهره برد عنوان کرد: اگر بتوانیم بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات را در روستاها فعال کرده و ظرفیت‌های آن را شکوفا کنیم، گامی ارزشمند در رونق تولید و اقتصاد مناطق برداشته می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620299
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.