آرش رشوند آوه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه در سال های گذشته موزه های دکتر صالحی و حجت الاسلام ابوترابی از چهره های شاخص قزوین به بهره برداری رسید، امسال نیز در نظر داریم خانه سرلشگر شهید بابایی را به موزه تبدیل کنیم.
وی با بیان اینکه کار مطالعاتی اجرای این طرح آغاز شده و مرمت ابنیه به زودی انجام خواهد شد، اظهار کرد: برای راه اندازی این موزه 10 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
رشوند آوه ادامه داد: منزل شهید بابایی یکی از خانه های قدیمی شهر است که پیش از این به عنوان حسینیه در آن فعالیت های مذهبی صورت می گرفت.
این مسئول شهرداری قزوین گفت: طرح تبدیل موزه خانه با الگو برداری از خانه شهید مطهری و شهید بهشتی اجرا می شود تا بتوان آثار این شهید بزرگوار را به منظور شناخت بیشتر مردم از این بزرگوار در معرض دید عموم قرار داد.
این مسئول یاد آور شد: مساحت منزل شهید بابایی که به تملک شهرداری در آمده است، 440 متر مربع می باشد که 230 متر مربع از آن بصورت بنا است.
شهید سرلشگر عباس بابایی معاون عملیاتی وقت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با 60 ماموریت جنگی موفق، پانزدهم مرداد سال 66 بعد از انجام یک عملیات شناسایی هوایی، با پدافند ضد هوایی دشمن به فیض شهادت نائل آمد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.