به گزارش ایرنا، علی اکبر متقی فر در جلسه ستاد شیلات استان که روز چهارشنبه در استانداری قزوین برگزار شد افزود: در اجرای مصوبه ماده 3 آیین نامه قانون حفاظت از منابع آبزی پروری ایران، در استان های غیرساحلی باید ستاد شیلات به ریاست استاندار و جانشینی معاون امور اقتصادی استانداری قزوین تشکیل دهند.
متقی فرد تصریح کرد: هم اکنون 257 واحد آبزی پروری در استان قزوین در زمینه تولید ماهیان سردآبی، گرمابی و خاویاری فعالیت دارند و امیدواریم با به کارگیری روشهای نوین و استفاده از منابع آبی استان و چاه های آب کشاورزی در زمینه تولید آبزی پروری حرکت کنیم.
این مسئول افزود: در سال 94، 2 هزار و 692 تن و در سال 95 بیش از 3 هزار و 288 تن ماهی سردابی و گرمابی تولید شده است و اگر تمامی ظرفیت های استان فعال شوند می توان تا 10 هزار تن ظرفیت آبزی پروری استان را توسعه داد.
وی افزود: استان قزوین در تولید ماهیان زینتی رتبه سوم، ماهیان خاویاری رتبه ششم، ماهیان سرد آبی رتبه هفدهم و ماهیان گرمابی رتبه بیست و سوم را در سال 94 در کشور دارد.
استان قزوین در سال 94 ، 2 هزار و 692 تن و در سال 95، 3 هزار و 283 تن انواع محصولات آبزی را تولید کرده و ظرفیت ارتقا این مقدار به 10 هزار تن را داراست.
6101/ 6128 *خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.