حجت‌الاسلام حسن  شجاعی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به ایام پرفیض اعتکاف اظهار داشت: امید است که از برکات لحظه به لحظه این ماه بتوان بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه ماه رجب یکی از ماه‌های مورد توجه اسلام بوده ادامه داد: ماه رجب یکی از قله‌های معنوی اسلام بوده به طوری که رسول خدا (ص)در مورد این ماه می‌فرماید: ماه رجب ماه خدا، ماه شعبان ماه من و ماه رمضان ماه مهمانی خداست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز عنوان کرد: در ماه رجب بندگان خدا خود را برای ماه مهمانی خدا مهیا کرده لذا این ماه از جایگاه خاصی برخوردار بوده به ویژه که مولود یگانه ولادت یافته کعبه در این ماه اتفاق افتاده و رنگ وبوی ویژه‌ای به این ماه داده است.

این مسئول اضافه کرد: از جمله ایامی که باعث نورانیت این ماه شده ایام اعتکاف در این ماه است که در روایات بسیاری در مورد ثواب عبادت در این ماه ذکر شده به طوری که این ماه پاسخ دادن به ادعونی استجابکم  حضرت حق است.

شجاعی مهر خاطرنشان کرد: مراسم اعتکاف یکی از مراسمی بوده که در ماه رجب برگزار می‌شود که طی سالهای اخیر با استقبال خوب مردم روبرو بوده که معنویات جامعه اسلامی ایران را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف دل بریدن از تعلقات دنیوی و خودشناسی در خلوتگه خویش است، اضافه کرد: شناخت اهمیت و برکات این ماه سبب می‌شود که آدمی از لحظه به لحظه این ماه استفاده معنوی را برده حتی اگر در روزهای پایانی این ماه قرار گرفته باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز تصریح کرد: در قیامت فرشته‌ای ندا بر می‌آورد که "این رجبیون " کجایند کسانی که در ماه رجب به عبادت و طاعت خداوند مشغول بوده که این روایات از اهمیت این ماه خبر می‌دهد.

وی با اشاره به مراسم پر فیض اعتکاف گفت: مراسم اعتکاف در ماه پربرکت رجب یکی از مراسم روحانی و معنوی بوده که انسان با خلوتی که با خداوند دارد می‌تواند به عالم معنا نزدیک شده و فرصتی پیدا خواهد کرد تا به کمالات انسانی دست یابد.

شجاعی‌مهر با اشاره به آداب مراسم اعتکاف ادامه داد: مراسم اعتکاف آداب خاص خود را داشته که 3 روز معتکف شدن در مسجد، روزه‌دار بودن، عمل ام داوود و فاصله گرفتن از تعلقات دنیوی از جمله آداب این مراسم است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز بیان کرد: مراسم اعتکاف در پیشرفت معنویات انسان کمک شایانی کرده و امید است که همه افراد بتوانند منزلت این ماه را درک کرده و از فیض و برکات این ماه بهره برده و گام‌هایی برای کمال معنوی خود بردارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613234
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.