به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز شنبه در جلسه شورای روابط خارجی با تسلیت رحلت آیت الله هادی باریک بین نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین افزود: در گذشت این مجاهد نستوه، ضایعه بزرگی برای استان و مردم است که امیدواریم شرکت گسترده مردم در مراسم تشییع ایشان موجبات شادی روح آن مرحوم شده و اتحاد و همدلی مردم استان قزوین را به نمایش بگذارد.
وی با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال ادامه داد: برای تحقق این سیاست، باید شاهد تولید محصولات استان با کیفیت و قیمت مناسب باشیم تا بتوان با تولید معطوف به صادرات بازارهای جهانی و به ویژه بازارهای کشورهای همسایه را فتح نمود.
معاون امور اقتصادی استاندار با اشاره به رفت و آمد هیات های سرمایه گذاری خارجی افزود: در سال جدید، موضوع جذب سفارش و سرمایه گذاری را با جدیت پیگیری خواهیم کرد و موضوع حضور پررنگ کالاهای صادراتی استان در کشورهای مقصد را در دستور کار خواهیم داشت.
وی با تاکید بر حضور هدفمند و با برنامه هیات های خارجی در استان ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه و حضور هیات های خارجی در استان باید با محوریت بخش خصوصی و مدیریت دولتی برگزار شود تا به دریافت نتیجه و کسب خروجی منجر گردد.
حبیبی به نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین توصیه کرد: در راستای بهره وری بیشتر از تفاهم نامه های منعقد شده با هیات های خارجی، آنها را به روز کرده تا به شکل جدی تر توسط متولیان و دستگاه های مرتبط مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
وی همچنین به دستگاه ها و دانشگاه های استان تاکید کرد: هرگونه ارتباط و مکاتبه با دستگاه ها و دانشگاه های خارجی حتما با هماهنگی نمایندگی وزارت امور خارجه در استان صورت گیرد تا مشکل خاصی را از لحاظ امنیتی و انتظامی شاهد نباشیم.
معاون استاندار قزوین همچنین از حضور هیات بازرگانی لهستانی در استان خبر داد و افزود: این هیات اقتصادی تمایل خود را برای حضور در قزوین با هدف انعقاد قرارداد در بخش های مختلف اقتصادی اعلام کرده است و دستگاه های مرتبط باید آمادگی لازم برای مذاکره با این هیات را در تاریخ 26 فروردین ماه داشته باشند.
حبیبی با اشاره به بازار مناسب روسیه برای محصولات استان قزوین افزود: چندین پیشنهاد همکاری و داد و ستد از سوی استان های روسیه با استان قزوین مطرح شده است که امیدواریم اطلاع رسانی کامل و کافی در خصوص استعدادها و زمینه های تعامل های اقتصادی 2 کشور صورت گیرد تا بدون اتلاف وقت به دریافت سفارش و عقد قرارداد منجر گردد.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، اشتغال-تولید، نشانگر اهمیت این موضوعات در اقتصاد کشور است و باید همه مسئولان با تمام توان و بسیج امکانات در تحقق این مهم اقدام نمایند.
داوود محمدی ادامه داد: نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین نقش بسیار مهمی در بهره برداری از سرمایه گذاران خارجی و تقویت اقتصاد و اشتغال استان ایفا می کند و باید مسئولان استانی در تجهیز این دفتر و تقویت آن همکاری لازم را داشته باشند.
حدود 12 هیات تجاری و سرمایه گذاری از کشورهای چین، عراق، ترکیه، ایتالیا، لهستان، سوئد، اسلواکی، آفریقای جنوبی و کنیا سال 95 به استان قزوین سفر کردند که به تقویت همکاری های اقتصادی بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی منجر شده و زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی را نیز در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین فراهم ساخت.
6101/ 6128 *خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.