به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، نیره پیروزبخت ظهر امروز در نخستین شورای اداری استان همدان اظهار داشت: در طول سه سال اخیر 13 هزار استاندارد در کشور تدوین شده که یک سوم کل استانداردهای تدوین شده در این سازمان است.

وی با بیان اینکه همدان استانی با قابلیت‌های فراوان در حوزه گردشگری است که شناسایی و معرفی ظرفیت‌های آن می‌تواند زمینه‌ساز اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: مقام معظم رهبری در نامگذاری سالها یک فرآیند را تعریف می کنند.

پیروز بخت عنوان کرد: زیرساخت توسعه هر کشور استاندارد آن است که سه شاخص مهم در آلمان تا سال 2020 برای استاندارد تعریف شده که در آن تأکید بر این است و بدون توجه به استاندارد و کیفیت، شاخص‌ها محقق نمی‌شود.

وی افزود: وقتی دولت تدبیر و امید به استاندارد توجه نشان داد، بند 24سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد و استاندارد توسط مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفت وایشان توقع داشتند هر آنچه کالا در کشور عرضه و صادر می‌شود استاندارد باشد.

پیروز بخت تصریح کرد: بعد از برجام استاندارد در ایران بسیار منتفع شد و از جمله سازمان‌هایی است که بعد برجام جایگاه خوبی را در عرصه بین المللی یافت.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: کشور باید به سمتی برود که علاوه بر استاندارد به کیفیت، قیمت متناسب، سرعت دسترسی و نوآوری توجه کند.

وی افزود: سازمان استاندارد در بسیاری از مجامع بین المللی عضو شد برای مثال به عضویت در یک مجمع جهانی درآمد که در آن گواهی‌نامه تأیید صلاحیت برای صادرات محصولات به دیگر کشورها صادر می‌شود و کشور مقصد عضو در این مجمع، دیگر کالای وارداتی را آزمایش نمی‌کند و این گواهی نامه در 70 کشور دنیا که عضو آن هستند از جمله آمریکا قابل قبول است و نمی‌توانند به گواهی‌نامه ایران نه بگویند.

پیروز بخت اظهار داشت: 43 سال بود که وزنه یک کیلوگرمی ایران کالیبره نشده بود و هیچ کشوری وزنه ایران را قبول نداشت اما بعد از گذشت  37 سال از انقلاب اسلامی و یک ماه بعد از برجام عضویت ایران در این مجمع تحقق یافت و در ردیف یکصد کشوری که اوزان آن قابل قبول است قرار گرفت.

کسب رتبه 23 ایران در سال 2016 در سازمان بین‌المللی استاندارد

وی افزود: رتبه ایران بین 163 کشور در IZO در سال 2017 به 23 رسیده است، ضمن اینکه ایران اکنون ایران با 18 کشور عربی در خاور نزدیک در ارتباط است و تدوین استاندارد این کشورها را مدیریت می‌کند.

پیروز بخت اعلام کرد: برای نخستین بار در تاریخ ایران، در تدوین استاندارد 11 واژه فارسی ثبت شده و به دنبال این هستیم که واژگان فارسی را بیش از پیش وارد واژگان استاندارد کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با بیان اینکه یک میلیون بازدید از کالاهای غیر استاندارد و تقلبی انجام شده است، گفت: یک‌میلیون مورد بازرسی از واحد‌های صنفی انجام شده و با کالاهای دارای استاندارد جعلی و استاندارد کمتر از حد نیاز برخورد شد.

وی با اشاره به اینکه استاندارد تلاش خود را بدر راستای تأمین سلامت مردم گذاشته است، اظهار داشت: یکصد هزار کارشناس مرتبط با استاندارد در کشور فعال هستند.

پیروز بخت با بیان اینکه سازمان استاندارد نسبت به بازرسی آسانسور، ایستگاه CNG و شهربازی با قوت ورود کرده است، تأکید کرد: اعتقاد به سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی داریم تا از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا استفاده شود.

37 درصد وسایل بازی تهران نقص دارند

وی از جایگزینی بخاری‌های هوشمند به جای بخاری‌های کنونی در مدارس کشور خبر داد و افزود: یک واحد تولید بخاری هوشمند، نشان استاندارد دریافت کرده و قرار است بخاری‌های هوشمند را جایگزین بخاری مدارس کند.

پیروز بخت به وضعیت اسف بار بخاری مدارس در گذشته اشاره کرد و گفت: در هیئت دولت دستور داده شده که بلافاصله جایگزینی بخاری‌های هوشمند انجام شود.

رئیس سازمان ملی استاندار کشور با بیان اینکه نان سنتی در بازار مورد کنترل قرار گرفت و جوهر قند در آن مشاهده شد، گفت: هشدار در این زمینه برای نخستین بار از سوی سازمان ملی استاندارد مطرح شد.

پیروز بخت با بیان اینکه در تهران 37 درصد وسایل بازی دارای نقص هستند، گفت: علاوه بر اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال باید صادرات، واردات، سلامت و ایمنی را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608886
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.