به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز سه شنبه در نخستین نشست شورای اداری مدیران دستگاه های اجرایی استان قزوین در سال 96 که در استانداری برگزار شد،افزود: منتقدان باید در کنار پرداختن به نقاط ضعف احتمالی به نقاط قوت دولت و کارها و خدمات ارائه شده نیز بپردازند.
استاندار قزوین در ادامه بر اطلاع رسانی از خدمات دولت توسط مدیران تاکید کرد و گفت: هرکجا انتقاد یا تخریبی صورت می گیرد بدون شک از سر ضعف در اطلاع رسانی و نداشتن شفافیت مدیران است بنابراین باید با انتشار نقاط قوت به انتقاداتی که از سر دلسوزی مطرح می شوند، پاسخ داد.
وی در ادامه از تلاش مستمر و بی وقفه مدیران دستگاه های اجرایی استان برای انجام وظائف و خدمات رسانی به مردم در سال گذشته و نوروز 96 قدردانی کرد و گفت: در تمامی حوزه ها با توجه به آمار ارائه شده نسبت به مدت مشابه گذشته وضعیت بهتری را تجربه کرده ایم که این موضوع دلسوزی، تعهد و وظیفه شناسی مدیران را می رساند.
همتی همچنین با اشاره به سفر چهار روزه وزیر کشور به قزوین در تعطیلات نوروزی 96، افزود: وی در سفر خود به استان از ظرفیت های موجود در قزوین اظهار تعجب کرد و آنها را در سطح کشور کم نظیر دانست.
استاندار قزوین در ادامه با اشاره به لزوم معرفی ظرفیت های گردشگری استان،افزود: باید از ستاد خدمات سفر و شهرداری قزوین برای تلاش در این خصوص که موجب شد قزوین از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود، قدردانی کنیم.
همتی همچنین با تقدیر از فعالیت ستاد تنظیم بازار استان، ادامه داد: با توجه به شرایط سال گذشته همچون سرمازدگی پرتقال شمال و بالارفتن قیمت پرتقال جنوب، دولت مجبور شد در روزهای پایانی سال برای ایجاد آرامش و ثبات در بازار به واردات این محصول اقدام کند که این موضوع موجب ارائه میوه مورد نیاز مردم در ایام تعطیلات نوروزی با قیمت مناسب شد.
وی در ادامه با اشاره به ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا در تعطیلات نوروز، گفت: با تلاش های مناسب فرمانداران و بخشداران و مسئولان ذیربط، حضور داوطلبان برای نام نویسی در پنجمین انتخابات دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا بسیار چشمگیر بود به گونه ای که همه حد نصاب های لازم برای برگزاری انتخابات در تمام حوزه های انتخابیه استان به دست آمد.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود بر تبیین و تشریح دستاوردهای دولت و نظام برای مردم توسط مدیران تاکید کرد و گفت: دستاوردهای زیادی به برکت انقلاب اسلامی نصیب مردم و کشور شده است که نباید از آنها غافل شد.
همتی در ادامه با اشاره به مطالبه های مقام معظم رهبری و مردم از مدیران، گفت: همه مدیران باید برای برآورده ساختن این مطالبه های به حق تلاش کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به شرایط استقرار دولت یازدهم در سال 92، ادامه داد: دولت تدبیر و امید در شرایطی که قیمت دلار از 10 به 30 هزار ریال افزایش یافت و نرخ بیکاری به 11 درصد رسیده بود و همچنین با کاهش قیمت و فروش نفت و تحریم های ظالمانه مواجه بودیم، بر روی کار آمد اما با تلاش های انجام شده پس از سه سال توانست این شرایط را بهبود بخشد.
وی در ادامه با اشاره به ایجاد برخی تشکیک ها و شبهات در خصوص صحت 20 هزار شغل جدید در استان قزوین در سال گذشته، گفت: به زودی آمار 10 ساله ایجاد اشتغال در استان قزوین منتشر می شود تا مردم حقایق را دریابند.
استاندار قزوین ادامه داد: به زودی برای اثبات درستی آمار خود در حوزه اشتغال تمامی شاغلان جدید را در یکجا جمع خواهیم کرد.
همتی در ادامه با اشاره به اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سال گذشته در تلاش هرچه بیشتر مسئولان برای تقویت تولید و اشتغال بسیار موثر واقع شد، افزود: اگر تاکیدهای مقام معظم رهبری و تدبیر دولت و همراهی مدیران نبود ما اکنون در استان خود با یکهزار واحد تولیدی تعطیل شده و ده ها هزار کارگر بیکار شده مواجه بودیم که رفع و حل آنها از دست استان خارج می شد.
وی اضافه کرد: قزوین با وجود اینکه استانی کارگری و صنعتی است ولی مشکلات کارگری آن تنها به چند واحد شامل کنتورسازی،فرنخ و مه نخ محدود می شود که در دولت های گذشته و در اوج تحریم ها دچار رکود و مشکل شده و به حالت نیمه تعطیل و تعطیل درآمدند.
نماینده عالی دولت در استان قزوین با اشاره به کاهش درآمدهای دولت در سه سال گذشته، افزود: قیمت نفت با خصومت دشمنان از 110 دلار در هر بشکه به 25 دلار کاهش یافت ولی دولت با وجود این موضوع و داشتن محدودیت در فروش این ماده موفق شد با آرامش و اقتدار در صحنه های جهانی و سیاست داخلی ظاهر شود.
وی در ادامه به تبدیل نرخ منفی رشد اقتصادی به مثبت در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در نتیجه فعالیت های دولت رشد منفی اقتصادی کشور از 6.8 دهم درصد به مثبت هشت درصد که رقم قابل توجهی است، رسید و برای اولین بار صادرات از واردات پیشی گرفت که یک موفقیت بسیار بزرگ برای کشور بود.
استاندار قزوین افزود: امروز کشورهایی که تنها با یک معضل شامل کاهش قیمت نفت مواجه شدند برخلاف ایران که با کاهش قیمت و تحریم فروش نفت و بستن بازار مصرف مواجه بود، تورم های سه رقمی را تجربه می کنند درحالی که دولت تدبیر و امید موفق شد با همین فروش اندک و قیمت پایین نفت علاوه بر کاهش نرخ تورم، در صندوق توسعه ملی نیز ذخیره سازی داشته باشد.
همتی در ادامه با اشاره به توافق هسته ای ایران با کشورهای قدرتمند جهان، اضافه کرد: تنها برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ برای دولت تدبیر وامید کافی است چرا که حقانیت ایران را در صحنه های بین المللی را به همه ثابت کرد و در اقدامی بی سابقه، پرونده ایران از شورای امنیت خارج شد و تمامی قطعنامه های آن که تهدیدی برای ثبات و آرامش کشور بودند به زباله دان تاریخ پیوستند.
استاندار قزوین افزود: اکنون در سایه برجام بیش از یکهزار میلیارد دلار منابع بلوکه شده ایران در کشورهای غربی آزاد شده و تولید و فروش نفت که در سایه تحریم ها به مرز صفر شدن نزدیک می شد به سه میلیون بشکه در روز نزدیک شده است.
همتی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این سخن بعضی منتقدان که نباید چشم به دست دشمن دوخت، افزود: چشم به دشمن ندوخته ایم بلکه معتقدیم باید با تقویت خود در عرصه های مختلف از دشمنان عبور کنیم.
وی با بیان اینکه عرصه بین المللی صحنه بی رحمی و پیگیری منافع کشورهاست، افزود: اگر می خواهیم تولید و اشتغال را در کشور ارتقا دهیم، بازار داخل جوابگوی رفع این نیاز نیست بلکه باید علاوه بر تکیه بر منابع داخلی و شناسایی ظرفیت های بومی، به بازارهای خارجی که در هنگام تحریم ها بسته بودند نیز توجه داشته باشیم.
این مسئول همچنین با اشاره به برخی انتقادها در خصوص خرید هواپیما، اضافه کرد: پس از انقلاب برای خرید قطعات هواپیما مجبور بودیم با دورزدن های بسیار و هزینه های گزاف و نامعقول قطعات دست دوم و سوم را از شرکت های اماراتی و ترکیه ای خریداری کنیم ولی اکنون به یمن برجام هواپیمای صفر کیلومتر آن هم به صورت اجاره به شرط تملیک دریافت می کنیم.
همتی اضافه کرد: باید تحلیل ها در خصوص برجام را که به لطف خدا و با رهنمودهای رهبری و دیپلماسی دولت در برابر ابرقدرت جهان تحقق یافت را از فعال بخش خصوصی، صنعتگران و شرکت های هواپیمایی که چندین سال در محرومیت به سر می بردند، پرسید.
استاندار قزوین در ادامه گفت: رئیس جمهوری آمریکا به درستی دریافته است که برجام به نفع ایران و یک فرصت طلائی برای جمهوری اسلامی می باشد، هرچند که این مسائل در داخل کشور بهتر است زیاد گفته نشود و باید همچنان دشمن را بدهکار نماییم.
وی با بیان اینکه برجام حاصل خون شهدا،رهنمودهای مقام معظم رهبری و همراهی دولت و مدیران بوده است، برجام را موجب بالندگی صنعت هسته ای کشور دانست و افزود: به یمن توافق هسته ای اکنون سانتیریفیوژ آی آر وان به آی آر هشت تبدیل شده و با فروش آب سنگین، کیک زرد تحویل گرفته می شود.
استاندار قزوین در ادامه به شعار امسال اشاره کرد و گفت: دولت با توجه به نام گذاری سال جدید بنام اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغالی توسط مقام معظم رهبری همه تلاش خود را برای تقویت اشتغال و تولید به کار خواهد گرفت.
وی در ادامه برجام را موجب رشد صادرات و تقویت سرمایه گذاری خارجی در کشور دانست و ادامه داد: در استان قزوین پارسال میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از 350 میلیون دلار در سال قبل از آن به 630 میلیون دلار افزایش یافت و 450 میلیون دلار نیز سرمایه گذاری خارجی محقق شد.
استاندار قزوین با اشاره به لزوم فرهنگ سازی درخصوص مصرف کالاهای داخلی و نه گفتن به کالاهای خارجی، گفت: باید رسانه ها و صاحبان تریبون ها با جدیت بسیار زیادی در این خصوص وارد عمل شوند تا این فرهنگ به کمک قوه تولید و اشتغال آمده و اقتصاد کشور و استان را متحول سازد.
وی در پایان گفت: باید با تقویت بخش خصوصی تلاش کنیم تا دولت چابک تر شده و بهتر به وظائف خود بپردازد و همچنین شاهد رونق هرچه بیشتر بخش های تولیدی و از رهگذر آن ایجاد شغل های جدید باشیم.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.