به گزارش ایرنا، محمدرضا حاجی پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: عملیات تحقیقات و بانکی این واحدهای متقاضی انجام شده و در اسرع وقت تسهیلات رونق تولید به آن ها پرداخت می شود.
وی ادامه داد: ارائه تسهیلات رونق تولید برای به روزرسانی تجهیزات و خرید ماشین آلات معادن استان نیز در دستور کار قرار گرفته و صاحبان معادن می توانند با مراجعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نسبت به دریافت تسهیلات مورد نظر اقدام کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه 500 معدن در بخش های مختلف آهن، مس، طلا، خاک های صنعتی، سنگ تراورتن و سنگ لاشه در نقاط مختلف این استان وجود دارد، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی فرصتی برای توسعه معادن و صنایع معدنی کشور است و بهره برداری صحیح از این منابع خدادادی، نقش موثری در اشتغالزایی و ثروت آفرینی دارد.
وی اظهار کرد: بخش معدن می تواند با ایجاد ارزش افزوده و اشتغال قابل توجه در رفع بیکاری که از معضلات و چالش های جدی استان است، تاثیرگذار باشد و به همین دلیل تقویت زیرساخت ها و بروزرسانی تجهیزات معادن در دستور کار این سازمان است.
حاجی پور بیان کرد: پارسال بیش از هفت هزار و 160 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به یک هزار و 66 واحد تولیدی در نقاط مختلف استان مرکزی پرداخت شد که بر این اساس تا پایان اسفندماه سال گذشته رشد 20 درصدی ظرفیت تولیدی در این شرکت ها مشهود بود.
وی اضافه کرد: فرصت های شغلی در استان مرکزی به خصوص شهرستان های معدنی مانند محلات، تفرش، شازند و اراک بسیار چشمگیر است و در صورت استفاده بهینه از معادن و تامین بازار فروش محصولات معدنی در خارج از کشور می توان از این فرصت هابهره برد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: مدیریت اصولی عوامل تولید، شکل گیری زنجیره علمی، کیفی سازی محصولات و فعال کردن ظرفیت های راکد تولید به عنوان نیاز زیرساختی و راهبردی هدفگذاری شده در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در استان مرکزی دنبال می شود.
وی اظهار کرد: تداوم فعالیت برای مدیران صنعتی در گرو ارتقاء کیفیت تولیدات است و فتح بازارهای جهانی با برنامه و محصول کیفی و هدفمند حاصل می شود بنابراین باید نقش خود را در بالا بردن نرخ بهره وری و تولید ناخالص ملی به خوبی ایفا کنند.
استان مرکزی با استقرار بیش از سه هزار واحد صنعتی، به عنوان قطب چهارم صنعت کشور شناخته شده است.
3017/6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.