به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) افزود: میانگین نرخ بیکاری در کشور 12.4 درصد است و استان سمنان با 8.6 درصد رتبه دوم در پایین بودن میزان نرخ بیکاری در کشور را داراست.
وی ادامه داد: استان مرکزی با 7.3 درصد رتبه اول در شاخص کمترین میزان نرخ بیکاری دارد و سمنان، زنجان، هرمزگان و خراسان به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار دارند.
وی خاطر نشان کرد: با وجود دوم بودن استان سمنان از لحاظ کمترین میزان بیکاری در کشور، باز هم باید تلاش های فراوانی برای افزایش اشتغال زایی در استان شود تا از استان های همجوار نیز به این استان برای کار مهاجرت صورت بگیرد.
استاندار سمنان یادآور شد: بالاترین میزان افراد بیکار، افراد تحصیل کرده هستند که باید برای این افراد اشتغال زایی انجام شود.
وی یکی از راهکارهای اشتغال زایی بیشتر را احیای معادن در استان سمنان اعلام کرد و افزود: مقام معظم رهبری نیز بر احیای معادن تاکیدهای فراوانی داشته اند.
خباز افزود: در استان سمنان در سال گذشته مقرر شد تا 30 معدن استان به 30 بانک داده شود که تا کنون 30 تا 40 درصد این کار انجام شده است، انتظار است این کار با سرعت بیشتری انجام گیرد تا به تولید داخلی توجه بیشتر و از واردات جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی استان سمنان نیز برای سرمایه گذاران نباید مشکل‌زا باشند و باید استعلام های سرمایه گذاران را سریع پاسخ دهند تا سرمایه گذاران از سرمایه گذارای در استان ناامید نشوند.
وی یادآور شد: برای محقق شدن شعار سال، باید تولید داخلی افزایش یابد که در این صورت اشتغال زایی نیز بیشتر می‌شود و برای این مهم باید تفاهم‌نامه های به امضا رسیده به مرحله عملی برسد.
استاندار سمنان با اشاره به فعالیت های مثبت انجام شده در نوروز 96 در استان سمنان، گفت: با انسجام و همدلی مدیران استانی، مسافران نوروزی امسال با آرامش بیشتری به سفر رفته اند و تصادفات 25 درصد کاهش یافت.
وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اواخر اردیبهشت 96، گفت: انتخابات پیش رو بسیار مهم است و باید زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.
وی ادامه داد: برگزاری انتخابات پرشور و سالم وظیفه مسوولان است و مهم این نیست که چه کسی به عنوان رییس جمهور انتخاب می شود، مهم و اصل حضور حداکثری مردم و امیدآفرینی برای مردم به عنوان پشتوانه‌های نظام است.
استاندار سمنان تاکید کرد: مدیران استانی باید توجه داشته باشند تا از فرصت های قانونی بودجه 96 استفاده کنند زیرا بودجه استانی 96 سمنان افزایش یافته است و باید عدالت در توزیع آن برقرار شود.
در نشست شورای اداری استان سمنان آیت الله سیدمحمدشاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و جمعی از مسوولان استانی حضور داشتند و اعلام شد که پنجشنبه هفدهم فروردین 95 سمنان میزبان دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.