به گزارش ایرنا، محمد علی حضرتی روز جمعه در جمع خبرنگاران در مجموعه دولتخانه صفوی افزود: از آغاز سفرهای نوروزی تا 9 فروردین ماه، یک میلیون و 300 هزار گردشگر نوروزی از آثار و جاذبه‌های تاریخی استان بازدید کرده اند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین، تعدد و تنوع بناهای تاریخی،فرهنگی،طبیعی، آداب و رسوم و سوغات قزوین را فرصتی مناسب برای جذب گردشگر به استان عنوان کرد و گفت: با معرفی قزوین به عنوان یکی از 10 مقصد گردشگری کشور ، زمینه مناسبی برای حضور مسافران نوروزی فراهم به این شهر و دیگر نقاط استان فراهم آمده است.
وی اظهار کرد: دولتخانه صفوی، مجموعه سعدالسلطنه، آستان مقدس امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا (ع) و حسینیه امینی ها در صدر بیشترین میزان بازدیدهای نوروزی قرار داشته اند و بیشترین آمار بازدید کننده را از آغاز تعطیلات نوروز تاکنون به خود اختصاص داده اند.
وی در ادامه با برشمردن برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ گردشگران در نوروز 96، گفت: با تلاش ستاد اجرایی خدمات سفر استان برنامه های فرهنگی و هنری متنوعی را در نوروز امسال از جمله برپایی نمایشگاه آثار نقاشی دانش آموزان از بناهای تاریخی در مدرسه تاریخی حیدریه، جشنواره پیش غذای سنتی در خانه تاریخی زعیم و نمایشگاه عکس نوروز فرهنگ ایرانی، رویداد جهانی را در خانه تاریخی یزدی شاهد بوده ایم.
حضرتی در پایان گفت: نمایشگاه و بازارچه نوروزی هنرهای سنتی و صنایع‌ دستی در مجموعه دولتخانه صفوی و شهرستان‌ها، اجرای کارگاه گردی صنایع دستی در بناهای تاریخی، تور قزوین گردی، اجرای موسیقی سنتی مقامی قزوین، اجرای چهل سرنا، مراسم سمنو پزان، پرده خوانی، شاهنامه خوانی و نقالی با عنوان نوروزگاه در مجموعه دولتخانه از دیگر برنامه های برگزار شده در قزوین به مناسبت نوروز بوده است.
استان قزوین با دربرگیری یک درصد مساحت کشور، دارای یک هزار و 304 اثر ثبت شده تاریخی و طبیعی در فهرست آثار ملی است که در تعطیلات نوروزی بسیاری از آنها پذیرای خیل گردشگران هستند.
7389* 3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.