به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی پنجشنبه شب در جشن نوروزگاه شهرستان سیب سوران با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: انتخابات شوراها هم در عرصه محلی و هم مشارکت جویی در حکومت نقش مهمی دارد همان گونه که خداوند متعال بر پیامبر(ص) دستور داده است که مشورت کن و در کارها بر مردم تکریم و عنایت بفرما.
وی بیان کرد: شورا نهادینه کردن اصل قرآن و نهادینه کردن آیه 'ان الله لا یغییر ما بقوم حتی یغییر ما بانفسهم ' است که پیاده کردن اعمال اراده ملت از ستون پایین به بالای جامعه و تربیت مدیریت و کشور داری را بر اساس تکیه بر خرد جمعی و اجتناب ورزی از روی آوری به خود محوری و تک گرایی را نشان می دهد.
وی افزود: باید قدر این فرصتهای حاصل از رویکرد دینی امام خمینی (ره) را بدانیم و حضور پرشور خود پای صندوق های رای را به نمایش بگذاریم و با این اقدام پشتوانه ای قوی برای نظام در مقابل همه هجمه ها ایجاد کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با تکیه بر شناخت خود و ضرورت ملی کشور، اقتضای نقش آفرینی در عرصه بین المللی و دوری از هرفتنه در داخل و خارج پا به عرصه انتخابات بگذاریم و آنچه را که خود شایسته او هستیم انتخاب کنیم.
هاشمی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات ریاست جمهوری یک انتخابات در قواره ملی برای فضا سازی در عرصه جهانی است تا بتوانیم کرامت و عزت شایستگی ملت را که به دنیا نشان دهیم و همه بدانند تنها کشوری هستیم که بر پایه اراده مردم خودمان قدرت می سازیم و ماندگاریم.
وی خطاب به رای دهندگان گفت: با تکیه بر شناخت خود و ضرورت ملی کشور، اقتضای نقش آفرینی در عرصه بین المللی و دوری از هرفتنه در داخل و خارج پا به عرصه انتخابات بگذاریم و آنچه را که خود شایسته او هستیم انتخاب کنیم که تضمین راه فردا در گرو ارای تک تک افراد ملت است.
استاندار با تبریک سال نو و تقدیر از دست اندرکاران برگزاری جشن نوروزگاه اظهار داشت: آنچه که شایسته ایرانیان هست بزرگی همین مناسبت هایی که از بزرگان و گذشتگان به یادگار مانده است.
وی با قرائت دعای تحویل سال افزود: دعای ورود به سال جدید نشانگر وسعت دید و نگاه عمیق اعتقادی است و از یک سو به تحولی که در قلوب و دیده ها ایجاد می شود توجه داریم و از سوی دیگر بر این باور هستیم که خداوند با توانایی و قدرت خود عالم را متحول می کند، می میراند و حیات می دهد و به نمایش می گذارد آنچه را که سرنوشت ماست.
وی ادامه داد: دعای تحویل سال نشان از آرزوی توسعه و صلح طلبی دارد و این دعا جهان را به سمت مدارا ترغیب می کند تا از کینه ها و دشمنی ها اجتناب ورزند، بهار همه جا را زیبا می کند و نگاهها را معطوف به خود می سازد و باید در بهار نگاهها را زیبا و قرآنی کنیم و بر پایه یک تغییر، تغییری به وسعت عالم در خود شکل دهیم.
وی گفت: اقبال شما از نوروز و گردشگری و عنایت شما به آثار معماری کهن در قلعه باستانی سب نمایان است قله ای که هنر معماری در آن موج می زند و با حداقل ها پایه گذاری بنایی شده است که به عنوان بلندترین بنای خشت و گلی در ایران و جهان خودنمایی می کند، این ساختمان برگرفته از یک معماری کاملا سنتی و ارزشمند ایرانی است که از هنر سخن میگوید .
وی افزود: آثار کهن را که در این استان فراوان است باید همچون آفتاب بر همگان نمایان سازیم و برای همه آنانی که در جستجوی فضاهای نو و فرصت های جدید هستند به نمایش درآوریم چرا که استان سیستان وبلوچستان نه تنها چیزی کمتر از سایر استانها ندارد بلکه حتی بهتر و متنوع تر از سایر استانهاست.
وی پیشتازی مردمان در فرهنگ و ادب را بزرگترین سرمایه دانست و گفت: باید این سرمایه برای به تصویر کشیدن وبه زاویه دید و نگاه بلند مردمان سایر مناطق کشور به گردش درآید تا بتوانند با آداب و رسوم آشنا شوند.
وی با اشاره به تعیین سال 96 به عنوان سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری ایرانیان گفت: برای معرفی بهتر این استان در سال 95 بزرگترین نمایشگاهها را در سطح ملی وجهانی هدف گذاری کردیم و در برلین آلمان، مسکو روسیه و در عمان توانستیم نام سیستان وبلوچستان را به عنوان مقصد گردشگری 2017 در بین لیدرها و تور گردان های جهان به صدا در آوریم و در نگاهها جای دهیم که خود آنان تابلوی معرفی استان را در دست بگیرند و پیام رسان این استان باشند.
به گزارش ایرنا روزدهم فروردین به عنوان روز شهرستان سیب وسوران شکوه معماری اسلامی نامگذاری شده است .
بر اساس سرشماری سال 95 شهرستان سیب و سوران با 41 هزار و 665 خانوار دارای 2 بخش مرکزی و هیدوچ و در 400 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7336 ** 6081 خبرنگار: احسان بختیاری ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.