سرهنگ نصرالله بیگلری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان، با وجود قرارگیری در نوروز در 2 روز گذشته حادثه منجر به فوت در سطح جاده های استان قزوین به وقوع نپیوسته است.
وی با بیان اینکه استان قزوین تنها یک درصد مساحت ایران را دربرگرفته اما 15 درصد ترافیک کشور را در خود جای داده است،ادامه داد: این استان محل تردد خودروهای عبوری 12 استان به شمار می رود بنابراین پلیس راه قزوین وظیفه حساس و سنگینی را برای مدیریت و کنترل ترافیک در مسیرها به ویژه در ایام نوروز برعهده دارد.
این مسئول انتظامی 30 درصد سوانح در جاده های استان قزوین را مربوط به واژگونی خودروها اعلام کرد و در ادامه از رانندگان خواست تا در صورت خواب آلودگی و خستگی در یکی از توقفگاه های کنار جاده ها به استراحت بپردازند تا با حادثه واژگونی روبرو نشوند.
وی همچنین از رانندگان خواست تا در طول سفر خود به ازای هر 2 ساعت رانندگی حداقل 20 دقیقه به استراحت بپردازند.
سرهنگ بیگلری همچنین به آخرین وضعیت راه های استان قزوین اشاره کرد و گفت: باند شمالی آزادراه های قزوین-کرج،قزوین-رشت و قزوین-زنجان نیمه سنگین و باندهای جنوبی آنها نیز روان و عادی است.
رئیس پلیس راه استان قزوین با اشاره به حضور 87 تیم گشت و آماده باش شامل 250 نیروی پلیس، هفت ایستگاه پلیس و هفت پاسگاه انتظامی در تعطیلات نوروزی برای ایجاد امنیت و رفاه حال مسافران در استان،از شهروندان خواست تا در طول سفر با عوامل نیروی انتظامی مستقر در جاده ها همکاری داشته باشند.
استان قزوین دارای 6 هزار و 600 کیلومتر راه می باشد که 220 کیلومتر آن آزادراه، 270 کیلومتر بزرگراه و 700 کیلومتر آن نیز جاده اصلی بوده و سایر راه های فرعی و روستایی است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.