علی فرخزاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مسافر در 12 هتل و هشت میهمان پذیر و همچنین خانه های معلم، مدارس تعیین شده، خانه مسافر در الموت،طارم و آوج و مکان های اقامتی بوم گردی اسکان یافتند.
وی اضافه کرد: در این مدت همچنین 100 هزار گردشگر از آثار تاریخی و گردشگری استان قزوین بازدید کردند.
فرخزاد اضافه کرد: مساجد تاریخی و امامزاده های مختلف، مسجد مدرسه های حیدریه و سردار، آب انبارها و خانه های تاریخی یزدی،امینی ها، امام جمعه شهیدی،رئوفی و مجموعه دولتخانه صفوی،سرای سعدالسلطنه،کلیسای کانتور و آرامگاه حمدالله مستوفی از جمله بناهای تاریخی قزوین هستند که در این مدت مورد توجه ویژه گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: 90 بنای تاریخی در استان در تعطیلات نوروزی 96 برای بازدید علاقه مندان و گردشگران از ساعت 9 صبح تا 20 شب آماده هستند.
وی در پایان افزود: موزه های مردم شناسی قجر، چهلستون و شهر، باغستان، هنر و پایداری و آموزش و فرهنگ و موزه سنگ از دیگر اماکن تاریخی و دیدنی قزوین به شمار می روند که در این مدت مورد بازدید مسافران نوروزی قرار گرفتند.
استان قزوین با یک درصد مساحت کشور، دارای یک هزار و 304 اثر ثبت شده تاریخی و طبیعی در فهرست آثار ملی است که در تعطیلات نوروزی بسیاری از آنها پذیرای خیل گردشگران هستند.
6101* 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.