محمد علی حضرتی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بناهای تاریخی استان قزوین در نوروز 96 از ساعت 9 صبح تا 20 شب برای بازدید علاقه مندان آماده هستند.
این مسئول ادامه داد: در این بناها بلد محلی یا راهنمای آموزش دیده حضور دارند و ضمن ارائه اطلاعات از بنای مربوطه به پرسش های گردشگران نوروزی نیز پاسخ می دهند.
وی اظهار کرد: در کنار مساجد تاریخی و امامزاده های مختلف، مسجد مدرسه های حیدریه و سردار، آب انبارها و خانه های تاریخی از جمله یزدی، امام جمعه شهیدی،رئوفی و مجموعه دولتخانه صفوی،کلیسای کانتور و آرامگاه حمدالله مستوفی از جمله بناهای تاریخی قزوین به شمار می روند که برای بازدید گردشگران نوروزی آماده هستند.
حضرتی با بیان اینکه موزه های قزوین نیز در این ایام برای بازدید گردشگران آماده هستند، افزود: موزه های مردم شناسی قجر، چهلستون و شهر، باغستان، هنر و پایداری و آموزش و فرهنگ و موزه سنگ از دیگر اماکن تاریخی و دیدنی قزوین به شمار می روند که برای بازدید مسافران نوروزی مهیا هستند.
وی در ادامه گفت: برای بهره برداری بهتر و بیشتر گردشگران از اماکن تاریخی استان، برنامه هایی چون اجرای موسیقی زنده، برگزاری کارگاه های صنایع دستی و برپایی نمایشگاه در آنها پیش بینی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ادامه داد: در نوروز 96 با هماهنگی های انجام شده، تعدادی مینی بوس ویژه قزوین گردی به صورت رایگان به همراه راهنما، هر روزه به گردشگران و مسافران نوروزی خدمات دهی می کند.
وی در پایان به وضعیت اماکن اقامتی استان قزوین در این ایام اشاره کرد و گفت: علاوه بر 12 هتل رسمی و هشت واحد میهمانپذیر، خانه های معلم، مدارس تعیین شده، خانه مسافر در الموت،طارم و آوج و بوم گردی برای پذیرائی از مسافران استان قزوین در تعطیلات نوروزی در نظر گرفته شده است.
استان قزوین با یک درصد مساحت کشور، دارای یک هزار و 304 اثر ثبت شده تاریخی و طبیعی در فهرست آثار ملی است که در تعطیلات نوروزی بسیاری از آنها پذیرای خیل گردشگران هستند.
7389*3013
خبرنگار:نسرین رحیمی**انتشار دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.