به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان قزوین،دکتر بهزاد ولی زاده به شرایط ارائه مجوز سقط جنین درمانی اشاره کرد و افزود: اگر تولد جنین موجب زحمت مادر شده و یا بیمار مادر به گونه ای باشد که ادامه بارداری برای او خطر جانی به همراه داشته باشد، می توان این مجوز را صادر کرد.
این مسئول ادامه داد: مجوز سقط جنین پس از تایید توسط سه پزشک متخصص از سوی پزشکی قانونی صادر می شود.
ولی زاده اضافه کرد: برای دریافت مجوز سقط درمانی، فرد متقاضی می تواند بدون داشتن معرفی نامه از مراجع قضائی و صرفا با ارائه مدارک هویتی معتبر و داشتن کلیه مدارک بالینی به مرکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهد تا پس از انجام بررسی های لازم مجوز قانونی در این خصوص صادر شود.
وی افزود: به دلیل اهمیت زمان در رسیدگی به پرونده های سقط درمانی، پزشکی قانونی تلاش کرده است در کوتاه ترین زمان ممکن این پرونده ها را بررسی و نتیجه را اعلام کند.
مدیرکل پزشکی قانونی قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت سقط جنین درمانی برای پیشگیری از تولد نوزادان ناقص الخلقه و نیز پیشگیری از مرگ و میر مادران باردار، افزود: سقط جنین درمانی بر خلاف سقط های زیر زمینی بر اساس مستندهای علمی و قانون بوده و با رعایت جوانب شرعی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: سقط جنین با مجوز پزشکی قانونی از آنجا که در مراکز مجهز بیمارستانی اقدام می شود، خطرهای جانبی بسیار کمتری را برای مادران باردار به همراه دارد و آگاهی مردم از آن می تواند از سقط های غیر قانونی و کنترل نشده جلوگیری کند.
استان قزوین در سال گذشته در زمینه صدور مجوز انجام سقط جنین درمانی رتبه هشتم کشور را در بین 31 استان کشور داشت.
میزان مجوزهای صادر شده در زمینه سقط جنین درمانی امسال در استان قزوین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 53درصد رشد داشته است.
7388* 3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.