به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد روز سه شنبه در آئین تجلیل و تکریم از علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی، در رابطه با اهمیت جایگاه علم برای انسان ها، افزود:انسان از ظرفیت تسخیر عالم امکان و راه یافتن به آسمان ها و قله های قدرت برخوردار است و به وسیله علم و دانش می تواند به مرزهای بالایی از اقتدار و توانایی دست یابد.
وی اظهار کرد: امروز یکی از مهم ترین و کلیدی ترین کارها در کشور که مورد تاکید فراوان مقام معظم رهبری نیز قرار دارد، تلاش برای ارتقای علمی ایران و تبدیل میهن اسلامی به مرجع علمی در نیم قرن آینده و همچنین تبدیل دانش به فناوری و تجاری سازی علم است.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی با بیان اینکه با قدرت علم و دانش می توان دشمنان را ناکام ساخت، اظهار کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی که از مقتدر بودن بخش های علمی کشور نشات می گیرد، موجب می شود قدرت نظامی آمریکا در خلیج فارس و منطقه مهار شده و این قدرت سرکش دیروز، امروز در برابر اراده ملت ما تسلیم شود.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در هنگام پیروزی انقلاب اسلامی، قزوین یک مجتمع دانشگاهی با 500 دانشجو داشت اما امروز به برکت انقلاب و با فعالیت های صورت گرفته به منظور ارتقای علم و دانش در سطح جامعه، شمار فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد قزوین به مرز 100 هزار نفر می رسد.
وی در ادامه از صالحی به عنوان یکی از دانشمندانی که در اقتدار علمی ایران تاثیر گذار بوده است، یاد کرد و گفت: وی جزو نخستین دانشجویانی بود که در مقطع دکتری دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و در پیشبرد دانش هسته ای کشور نقش قابل توجهی داشته است.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی افزود:صالحی علاوه بر برخورداری از یک شخصیت علمی برجسته که در رشد و توسعه علمی قزوین و کشور جایگاه مهمی داشته، به عنوان یک مدیر موفق در عرصه های سیاسی و اجرایی نیز به ایفای نقش پرداخته است که جای تحسین دارد.
وی اظهار کرد: دستیابی به اورانیوم با غنای 20 درصد در کشور یکی از مهم ترین دلایلی بود که دنیای غرب را به پذیرش ایران هسته ای مجبور ساخت و باید در این خصوص از نقش و جایگاه دانشمندانی چون صالحی قدردانی کرد.
علی‌اکبر صالحی در سال 1328 به دنیا آمده و اهل قزوین است.
وی در کارنامه خود مسئولیت های مهمی چون نمایندگی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، ریاست سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه را در دولت های قبلی عهده دار بوده است.
صالحی هم اکنون به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهوری مشغول به خدمت است.
تدریس فیزیک هسته ای در دانشگاه شهید بهشتی، عضویت در هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف همراه با ریاست این دانشگاه نیز بخشی از سوابق علمی صالحی به شمار می روند.
6101*3013
هادی درزی رامندی**انتشار دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.