به گزارش ایرنا، محسن رضایی روز دوشنبه در کنگره ملی شهیده ساخص سال، رقیه رضایی که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد،افزود:بزرگترین هدف دشمن تهاحم به اقتصاد و فرهنگ کشور است بنابراین ما نیز باید به طور جدی مقابل این توطئه ایستادگی کرده و آنرا خنثی سازیم.
وی با بیان اینکه بزرگترین فتح الفتوح انقلاب اسلامی تقویت هویت فرهنگی و دینی جامعه ما بوده است، به تلاش های دشمنان برای ضربه زدن به این دستاورد در کنار آسیب رساندن به اقتصاد کشور اشاره کرد و اظهار داشت:دشمن به دلیل اینکه از راه های نظامی، سیاسی و امنیتی نتوانسته به اهداف خود در ایران دست پیدا کند، تلاش دارد تا به حمله به فرهنگ ناب اسلامی مردم ما شانس خود را بیازماید.
رضایی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی با راه اندازی هزاران شبکه ماهواره ای و پایگاه اینترنتی در فضای مجازی به بمباران فرهنگ ما پرداخته اند،اظهار کرد: باید با تلاش برای بی اثرسازی تحریم های اقتصادی و مقابله با تهاجم فرهنگی، مبارزه با دشمن را ادامه ببخشیم در غیر اینصورت هویت خود را از دست خواهیم داد.
رضایی، بهترین مبارزه ملت ایران علیه استکبار جهانی را تحریم شکنی و بی اثر کردن فعالیت های فرهنگی استکبار دانست و گفت: این اقدام حکم آزاد سازی خرمشهر در هشت سال دفاع مقدس را دارد.
وی خاطرنشان کرد:با حفظ هویت ملی و شخصیت ایرانی اسلامی خود، عزت،اقتدار، وحدت و پیشرفت کشور و نظام خود را تداوم خواهیم بخشید.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اهمیت نبرد با دشمن در جبهه اقتصادی، تاکید کرد:ما باید در کنار شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل، تحریم های دشمن را نیز شکسته و فقر و بیکاری را از کشور بیرون برانیم.
وی، مبارزه با دشمنان اسلام و کشور در دنیای امروز را یک جهاد بزرگ و سخت خواند و هشدار داد: اگر دست از مبارزه و جهاد برداریم به یک ملت تسلیم شده تبدیل می شویم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: بزرگترین افتخار ما پس از عرصه های سیاسی، نظامی، دفاعی و علمی، باید پیشبرد اهداف تعیین شده در حوزه اقتصاد و فرهنگ باشد.
وی با بیان اینکه باید به مرحله ای از پیشرفت اقتصادی دست بیابیم که کالاهای ایران بازارهای منطقه را اشغال کنند، افزود: امروز برندهای مختلف خارجی، بازار کشورمان را از خود پر کرده اند که این موضوع با هویت و روحیه انقلابی ما سازگار نیست.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نبرد اصلی امروز ما با دشمن، جنگ اقتصادی علیه استکبار است،افزود: مقام معظم رهبری اشاره داشته اند که تهدیدات آمریکا برای این است که ما را از جنگ اصلی که در حوزه اقتصاد و فرهنگ می باشد، منحرف کنند.
رضایی ادامه داد:امروز با رشادت ها و فداکاری های مردم گام های بلندی در اعتلای نظام در عرصه های سیاسی، نظامی و علمی برداشته ایم ولی در حوزه های اقتصاد و فرهنگ هنوز به اهداف خود دست پیدا نکرده ایم و باید در این خصوص چاره ای اندیشیده شود که در این بخش ها نیز به جایگاه شایسته خود برسیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد:ما هیچ گاه با ارتباطات خارجی مخالف نیستیم ولی بابد بدانیم مذاکره برای تسلیم شدن نیست بلکه برای حفظ هویت ملی است و دیپلماسی ما باید همواره با توجه به اعتلای هویت فرهنگی و ملی همراه باشد.
رضایی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ما عزت و هویت بخشید، یادآور شد: امروز در تمام دنیا دارای شناسنامه هستیم و این در حالی است که در گذشته ما را در زیر سایه آمریکا و اسرائیل تعریف می کردند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، بزرگترین اهرم فشار دشمن را متوقف کردن ملت ایران از خواسته های خود عنوان کرد و گفت: اگر به فکر تحقق آرمان های خود هستیم باید در مقابله با دشمنان تردید به دل راه ندهیم.
وی در ادامه یاد و خاطره شهیده رقیه رضایی را گرامی داشت و اضافه کرد: امروز بزرگترین فتح الفتوح ما باید تربیت رقیه ها ،باکری ها، باقری ها و بهشتی های دیگر باشد چرا که شهدای ما با بصیرت انقلابی و عظیم خود توانستند در مقابل استکبار ایستادگی کرده و حماسه ای بزرگ و ماندگار را خلق کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به نقش شهدا در تامین امنیت میهن اسلامی، گفت:امنیت امروز خود را باید مدیون خون پاک شهدا بدانیم.
وی در ادامه بر شناساندن هرچه بیشتر شهدا به جوانان و بانوان تاکید کرد و گفت:در حال حاضر هجمه های فرهنگی زیادی را از سوی دشمن به این 2 قشر شاهد هستیم که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می تواند آنها را خنثی کند.
رضایی در پایان گفت:ملت ما به ویژه جوانان با استعداد و توانایی هایی که از آن برخوردارند، می توانند شکوه و عظمت نظام جمهوری اسلامی را تقویت بخشیده و در این راه از ظرفیت ولایت فقیه به عنوان بزرگترین نعمت الهی در کشور نیز به شکل مطلوب استفاده کنند.
در ادامه این مراسم از کتاب زندگی نامه شهیده رقیه رضایی با عنوان دختری که پروانه شد، رونمایی شد.
شهیده شاخص امسال، رقیه رضایی اهل قزوین، جوان ترین شهید حادثه حج خونین سال 1366 بود که در سن 22 سالگی به فیض شهادت نائل آمد.
استان قزوین دارای 17 شهیده زن است که 9 شهیده مربوط به واقعه شهادت حجاج در سال 1366 توسط عوامل سعودی و هشت شهیده نیز مربوط به وقایع انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس هستند.
استان قزوین سه هزار شهید را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.
7390*3013
خبرنگار:گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.