به گزارش ایرنا، حسن میرزا عبدالهی ها روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با هدف ترویج شعائر اسلامی و تقویت فرهنگ کار باید تفکر قرض الحسنه را در جامعه خود جاری کنیم.
مدیریت شعب استان قزوین بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: با توجه به فرهنگ دینی حاکم در جامعه ما می توانیم با فرهنگ سازی و آموزش به مردم، قرض الحسنه را به عنوان یک شاخصه مهم در پیشبرد فعالیت های اقتصادی حکم فرما کنیم.
وی اظهار کرد: متاسفانه تاکنون به موضوع آموزش و فرهنگ سازی در زمینه ترویج فرهنگ قرض الحسنه که در آموزه های دینی ما به آن اشاره و تاکید شده است، نپرداختیم.
میرزاعبدالهی ها اضافه کرد: رسانه ها و روحانیون و ائمه جمعه در این رابطه می توانند بسیار تاثیرگذار باشند و از آثار گسترش فرهنگ قرض الحسنه در جامعه سخن بگویند و نظر مردم را به این موضوع جلب کنند.
مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان قزوین اظهار کرد: اگر فرهنگ قرض الحسنه به خوبی برای مردم تبیین شود آنها حاضرند در این راه مشارکت کنند و سرمایه های خود را برای رونق تولید و اشتغال در جامعه اسلامی صرف کنند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر فرهنگ سود، تفکر غالب در حوزه فعالیت های بانکی در کشور است که این موضوع از آنجا نشات می گیرد که برای ترویج و نهادینه ساختن فرهنگ قرض الحسنه انرژی و زمان کافی نگذاشته ایم.
میرزا عبدالهی ها با بیان اینکه سودهای بالای بانکی به فرهنگ کار و تلاش در کشور ضربه می زند، در پایان افزود: اگر آثار قرض الحسنه و کمک هایی که می تواند به جامعه از جمله در اشتغال جوانان داشته باشد را بیان کرده و تبلیغ کنیم بدون شک مردم نیز از این بخش استقبال به عمل می آورند چرا که ملت ما ملتی متفاوت هستند و اگر به آنها مسیر درست را نشان دهیم آنرا انتخاب می کنند.
6104/ 3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشاردهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.