معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از افزایش 75 درصدی جمعیت هوبره آسیایی در این استان خبر داد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از سرشماری هوبره در این استان و از افزایش آمار مشاهدات این پرنده نسبت به سال قبل در قزوین خبر داد.

به گزارش جماران، عبدالحسین مظفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرشماری هوبره با هدف ارزیابی تغییرات و نوسانات جمعیت زمستان گذران هوبره در زیستگاه آن‌ها بطور همزمان با کل کشور در مناطق تحت مدیریت استان قزوین صورت گرفته است.

وی افزود: سرشماری به صورت مشاهده مستقیم و تلسکوپ با همکاری کارشناسان و محیط بانان استان در چهار اکیب انجام شده است.

این مسوول گفت: هر ساله در فصل مهاجرت هوبره، ماموران اجرایی با گشت و کنترل مستمر زیستگاه‌های این پرنده را حفاظت می‌کنند و در این همین مدت هم سرشماری انجام می شود.  

‌‎معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: هوبره آسیایی یک گونه مهاجر است که جمعیت های آن در غرب آسیا ۲ مسیر مهاجرتی متفاوت را از آسیای مرکزی، قزاقستان تا پاکستان و عراق طی می کنند و کشور ایران در مسیر مهاجرتی این جمعیت ها قرار دارد و از میزبانان شاخص جمعیت های زمستان گذران هوبره در آسیا به شمار می رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.