تکلیف جامانده‌های سهام عدالت هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد پیگیری قرار دارد و در آینده نزدیک دستورالعمل آن اعلام می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: تکلیف جامانده‌های سهام عدالت هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد پیگیری قرار دارد و در آینده نزدیک دستورالعمل آن اعلام می‌شود.

به گزارش جماران، فرزین بهنامی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرآیند واگذاری سهام عدالت به افراد حایز شرایط دریافت از سال ۸۵ آغاز و مقرر شد قسمتی از درآمد شرکت‌های اصل ۴۴ قانون اساسی به ۶ دهک اول درآمدی واگذار شود.

وی ادامه داد: مجوز اولیه این موضوع توسط مقام معظم رهبری صادر و به دنبال آن قانون، آیین‌نامه و دستورالعمل‌های آن نیز تصویب و برای ۶ دهک درآمدی طی ۱۹ مرحله دعوت نامه‌های صادر و ثبت نام‌ها برای سهامدار شدن افراد حایز شرایط نیز به انجام رسید.

به گفته وی، در استان قزوین برای ۸۳۸ هزار و ۲۴۱ متقاضی حایز شرایط دریافت سهام دعوت نامه ارسال و ۷۶۴ هزار و ۴۳۲ نفر، یعنی معادل ۶۰ درصد جمعیت استان در نهایت سهامدار سهام عدالت شدند. 

بهنامی‌فر با بیان اینکه تفاوتی بین کسانی که دعوت نامه برایشان صادر و آنهایی که سهامدار شده‌اند وجود دارد، تصریح کرد: حدود ۷۳ هزار جامانده سهام عدالت در سطح استان وجود دارد که به دلایلی موفق به دریافت سهام نشدند که این مساله به دلایل مختلف از جمله اینکه در زمان ثبت نام یا احراز هویت نشدند، یا اینکه مراجعه‌ای به شرکت تعاونی‌های سهام عدالت نداشته و یا به اشتباه اطلاعاتشان به سازمان خصوصی سازی ارسال نشده که به هر حال با گذشت زمان هم اکنون هیچ کاری برای آنها نمی‌توان به عمل آورد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین یادآور شد: یکی از سووال‌های شهروندان در این زمینه آن است که چرا ما سهامدار نیستیم که این مساله ناشی از ۲ موضوع است که موضوع نخست اینکه یا باید بازگردیم به آن زمان و اطلاعات و داده‌های آن موقع را دریافت کنیم و ببینیم که به عنوان مثال آن زمان تعداد خانوار افراد چند نفر بوده، آیا جزو ۶ دهک اول محسوب می‌شدند و اینکه آیا آن زمان کارمند بوده‌اند یا نه.

این مسئول امور اقتصادی ادامه داد: موضوع دوم اینکه اگر فرض کنیم که افراد یاد شده (یعنی همان ۷۳ هزار جامانده از سهام عدالت) حایز شرایط سهام بوده‌اند خوشبختانه مجلس شورای اسلامی طرحی را به نام طرح جامانده‌های سهام عدالت مورد رسیدگی قرار داده و هم اکنون نیز در کمیسیون اقتصادی است که با سرعت پیش می‌رود که امیدواریم در این طرح تکلیف جامانده‌ها مشخص و این مجوز به دولت داده شود تا اینها هم دارای سهام عدالت شوند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.