1600 میلیارد ریال از اعتبارات حوزه آبخیزداری استان قزوین از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های این بخش ابلاغ شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با اشاره به ابلاغ 1600 میلیارد ریال از اعتبارات حوزه آبخیزداری این استان، اظهار داشت: برای نیمی از اعتبارات ابلاغی پروژه تعریف و پیمانکار جذب شده است.

به گزارش جماران، مهدی شاپورزاده افزود: سه پیمانکار برای اجرای طرح های آبخیزداری سال جاری از سوی اداره کل منابع طبیعی قزوین قرارداد منعقد کرده اند و در حوزه های نیه رج، پروان شهرستان آوج، مرادبیگو شهرستان بوئین زهرا و ساج و شیزند سینک و ساج تاکستان در دست اجراست.

این مسئول گفت: جذب پیمانکار برای اجرای طرح های آبخیزداری از محل نیم دیگری از اعتبارات مربوط به سال جاری نیز در دست اقدام است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین یادآور شد: ۶ طرح آبخیزداری نیز از محل اعتبارات سال گذشته در دست اجراست که پیش بینی می شود شهریور ماه امسال تکمیل شوند.

وی با بیان اینکه طرح های آبخیزداری یک اقدام لازم و موثر برای حفاظت از منابع آب و خاک است، خاطرنشان کرد:  ذخیره روان آب ها و کنترل سیلاب، تغذیه تقویت سفره های زیرزمینی، گسترش پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش و رسوب خاک از مزایای اجرای طرح های آبخیزداری به شمار می رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.