مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز ریمله با مساحت ۸۳۰۰ هکتار خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز ریمله با مساحت ۸۳۰۰ هکتار، گفت: به‌منظور کنترل سیلاب شهر خرم‌آباد و جلوگیری از تخریب اراضی ملی، اراضی کشاورزی، ابنیه و ...، اجرای عملیات آبخیزداری در این حوزه در دستور کار منابع طبیعی استان قرار گرفت.

به گزارش جماران، شیرزاد نجفی امروز چهارم تیرماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه این حوزه یکی از سرشاخه‌های اصلی خرم رود خرم‌آباد است که بخش زیادی از سیلاب این شهر در این محل سرچشمه می‌گیرد گفت: دبی حداکثر لحظه‌ایی خروجی این حوزه در زمان سیلاب حدوداً ۵۶ مترمکعب در ثانیه بوده که در مسیر خود پل‌ها، تأسیسات، اراضی کشاورزی، اراضی ملی و... را تحت تأثیر قرار می‌داد.

وی تصریح کرد: به‌منظور کنترل سیلاب شهر خرم‌آباد و جلوگیری از تخریب اراضی ملی، اراضی کشاورزی، ابنیه و ...، اجرای عملیات آبخیزداری در این حوزه در دستور کار منابع طبیعی استان قرار گرفت به‌طوری‌که در سنوات ۹۹_۹۸ مجموعاً تاکنون اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خاطرنشان کرد: این پروژه با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی با عملیات‌های مختلفی همچون احداث بندهای خاکی، بندهای سنگی ملاتی، رسوب گیرگابیونی، عملیات بیولوژیکی و بیومکانیکی در حال اجراست.

نجفی اضافه کرد: بر اساس برآورد به‌عمل‌آمده، اجرای این پروژه حدوداً ۷ درصد از سیلاب ورودی به شهر خرم‌آباد را کنترل خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.