رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین امروز(پنجشنبه پنجم تیرماه) گفت: تمام شهرستان‌های این استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت زرد قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین گفت: تمام شهرستان‌های این استان شامل قزوین، البرز، آبیک، آوج، بویین زهرا و تاکستان به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت زرد قرار گرفته است.

به گزارش جماران، پیمان نامدار روز پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین با بیان اینکه تمام شهرستان های این استان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفته است، گفت: آمارهای افراد مبتلا و بستری در مراکز درمانی نشان می‌دهد که از ۲ هفته تاکنون اکثر شهرستان‌های استان قزوین در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه وضعیت ابتلا به کرونا هر ۲ هفته در میان تغییر می‌کند، اظهار داشت: از ۲ هفته اخیر تاکنون ۲۰۳ بیمار در قزوین، ۶۵ بیمار در تاکستان، ۳۸ بیمار در البرز ، ۳۰ بیمار در بویین زهرا، ۱۳ بیمار در آبیک و ۱۰ بیمار در آوج به دلیل مشکلات حاد تنفسی و مشکوک به کرونا بستری شده اند.

نامدار با بیان اینکه وضعیت‌های کرونا براساس تعداد بستری در هر ۲ هفته از هر ۱۰۰ هزار نفر تعیین می‌شود (کمتر از یک بستری سفید، بین یک تا سه بستری زرد و بیش از سه بستری قرمز) تشریح کرد: بررسی آمارها و متوسط افراد بستری شده نشان می‌دهد که در شهرستان‌های قزوین و تاکستان ۲.۶، شهرستان البرز ۱.۱، شهرستان بویین زهرا ۱.۶، شهرستان آبیک یک و شهرستان آوج ۲ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر بستری شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین خاطرنشان کرد: ابلاغ سریع دستورات ستاد مقابله به کرونا در شهرستان‌ها یکی از مطالبات اساسی است که لازم است در این رابطه از طریق ویدئو کنفرانس موراد لازم به فرمانداران ابلاغ شود.

نامدار یادآور شد: هم اکنون ۲۱ مبتلا به کرونا در وضعیت حاد تنفسی قرار گرفته و به آنها دستگاه ونتیلاتور نصب شده است.

به گفته این مسؤول اصناف استان قزوین چندان رعایتی در حوزه پروتکل‌های بهداشتی ندارند و برگزاری مراسم عروسی در تالارهای پذیرایی به شدت این بیماری دامن زده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.