پیمان نامداری روز دوشنبه در بیست و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا، افزود:علیرغم این کاهش، اعلام اینکه ما استان سفید هستیم درست نیست چون ما روزانه تعدادی از شهروندان را بر اثر این بیماری از دست می‌دهیم و تعدادی بیمار کرونایی نیز از خدمات درمانی در ۲۰ مرکز بهره مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: حتی در شهرستان‌های آبیک و آوج که وضعیت آن سفید اعلام شده است کیس یابی در حال انجام است و خواهش می‌کنیم که این بیماری را فرمانداران و مسوولان جدی بگیرند.

این مسوول در خصوص نحوه تعیین شهرستان‌های قرمز یا زرد، افزود: اگر شهرستانی که ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد به ازای هر روز ۲ نفر بستری داشته باشد و این روند طی ۲ هفته ادامه داشته باشد وضعیت آن شهرستان قرمز یا زرد تلقی می‌شود.

این مسوول در خصوص عملکرد استان قزوین برای مقابله با کرونا، گفت: قزوین جزو استان‌هایی بود که از دوم اسفندماه به این بیماری آلوده شد و برخی تصمیم‌ گیری‌ها از قبیل بستن اماکن متبرکه و تعطیلی اصناف و ... در این استان برای اولین بار در کشور اتخاذ شد که نوظهور بود اما همه با موفقیت انجام شد و یک افتخار برای استان بود.

نامداری با بیان اینکه میزان شیوع این بیماری از یک فرد به افراد دیگر کاهش یافته است، افزود: عدد شیوع این بیماری در جامعه هنگام ورود از هر یک نفر به سه فرد بود ولی با اقدامات صورت گرفته و اجرای طرح غربالگری و فاصله گذاری اجتماعی هم اینک میزان شیوع بیماری به زیر یک نفر رسیده و قزوین از استان‌های میانه کشور در شیوع بیماری است.

این مسوول گفت: بعد از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند از پنج اردیبهشت ماه دوباره برای مدتی وارد پیک این بیماری شدیم و آمار بستری‌های استان نگران کننده بود ولی از ۱۲ اردیبهشت به نزول آن پیک رسیدیم.

نامداری افزود: در حال حاضر با توجه به اهمیت معیشت و سلامت و اعتقادات مذهبی درخواست داریم که هر برنامه ای از سوی ستاد اعلام می‌شود تمامی دستگاه‌ها به اجرای آنها پایبند و متعهد باشند تا بتوانیم شاهد قطع زنجیره انتقال این ویروس باشیم.

وی با اشاره به نظارت‌های صورت گرفته از اصناف و بازاریان استان در ایام قرنطینه، اضافه کرد: با همکاری سازمان‌های مرتبط از قبیل سازمان صمت، دادگستری، تعزیرات و ... بالغ بر ۵۰ هزار بازدید نظارتی‌ از اماکن و بازارها در این مدت صورت گرفته و تعدادی از کسانی که هنجارشکنی کرده بودند پلمب شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.