مدیرکل انتقال خون قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون به وضع بحرانی در خصوص ذخایر خونی نرسیده ایم اما کاهش اهدای خون در کشور و همچنین استان به دنبال شیوع کرونا نگران کننده است بنابراین از مردم خیراندیش قزوین دعوت می کنیم تا با مراجعه به پایگاه های انتقال خون استان در شهرهای قزوین و تاکستان به یاری بیماران بشتابند.

مهدی اکبری با بیان اینکه هر مورد اهدای خون می تواند به نجات جان سه انسان بیمار بیانجامد، افزود: بررسی های به عمل آمده پزشکی نشان می دهد هیچ ارتباطی بین اهدای خون و ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی و همه تمهیدات بهداشتی و پروتکل های لازم در این خصوص در مراکز انتقال خون قزوین رعایت می شود،اظهار داشت: در بدو ورود به این مراکز میاع ضدعفونی کننده برای پاک شدن کفش ها و همچنین دست ها تعبیه شده و تب سنجی انجام می شود و اجازه پذیرش افراد با وضع مشکوک داده نمی شود.

مدیرکل انتقال خون قزوین همچنین گفت: محیط معاینه و سالن های انتظار و خون گیری و پذیرایی به طور مستمر ضدعفونی می شوند و همه تجهیزات مصرفی در این خصوص یکبار مصرف، بهداشتی و استریل شده هستند.

وی اظهار داشت: در اتاق معاینه پزشک، فرد متقاضی اهدای خون به طور کامل معاینه می شود و در صورتی که مشکوک به بیماری باشد به مدت یک ماه از خون دادن معاف می شود.

61 درصد اهداکنندگان خون در استان قزوین معادل 18 هزار نفر اهداکننده مستمر هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.