به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی امور مالیاتی استان قزوین، سعید حوائج اظهار داشت: به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور و مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا و به منظور حمایت مالیاتی از کسب و کارها، موعد مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش‌افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی‌های مالیاتی که مهلت انقضای آن اول اردیبهشت تا ۳۱ تیرماه بود به مدت ۲ ماه و حداکثر نیز تا پایان ۳۱ شهریورماه جاری تمدید شد.

وی با بیان اینکه پیش از این و براساس قانون، مودیان مکلف به ارایه اظهارنامه در خرداد و تیرماه بودند، تصریح کرد: براساس این مصوبه، مهلت ارایه اظهارنامه‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل و اشخاص حقیقی تا پایان مرداد ماه و برای اشخاص حقوقی و صاحبان املاک استیجاری نیز تا پایان شهریور ماه تمدید شده است.

به گفته حوائج، اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده دوره اول (فصل بهار) سال ۹۹ که مهلت آن تا ۱۵ تیرماه بود، تا ۱۵ شهریورماه تمدید و همچنین تمامی سال مالی شرکت‌ها نیز طی این بازه زمانی به مدت ۲ ماه و حداکثر تا  ۳۱ شهریور مورد تمدید قرار گرفت.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: مهلت رسیدگی به اظهارنامه‌ها نیز به مدت ۲ ماه تمدیدو از این رو رسیدگی به عملکرد اظهارنامه‌های سال ۹۷ و ۹۸ هم ۲ ماه تمدید خواهد شد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.