کریم همتی در سفر سرزده به استان قزوین برای بازدید از وضعیت آمادگی نیروهای امداد و عملیات واکنش سریع در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در یک ساعت غیر معمول وارد شهر قزوین شدیم تا توانمندی و واکنش سریع همکاران خود را بسنجیم.

وی اضافه کرد: در مانور فرضی صفر وقوع زلزله در شهر آوج گزارش شد و از نیروهای جمعیت هلال خواستیم ضمن ارتباط سریع برای ورود به عملیات اعلام آمادگی کنند.

همتی تصریح کرد: هدف ما این بود آمادگی امداد گران هلال احمر را بسنجیم و با همه استان‌ها ارتباط برقرار شد تا آمادگی، رؤسا، معاونان امداد را ارزیابی کنیم که حدود ۱۱ استان شرکت کردند و هماهنگی درون هلال احمر انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور یادآور شد: در برنامه‌هایی که برای دوران پس از کرونا داریم تلاش می‌کنیم آسیب حوادث کمتر شود که در این راستا رفع نقاط ضعف و تقویت مهارت‌ها در این راه مؤثر است.

وی در خصوص مانور صفر هم اظهار داشت: در این مانور که بدون اعلام قبلی بود مشخص شد امکانات برای ارتباط اولیه با مجموعه درون استان ضعیف است هر چند قزوین یک استان برخوردار محسوب می‌شود و مدیریت در آن قوی و خوب است این ایراد دیده شد.

همتی اضافه کرد: باید نواقصی که در مانورها دیده می‌شود مانند کمبود فضای مانور، ارتباط ضعیف و تأخیر در الحاق همکاران استان‌ها به مانور برطرف شود زیرا از استان‌های معین و اطراف قزوین مانند زنجان، همدان، البرز انتظار سرعت عمل بیشتری است.

وی با اشاره به نقش جمعیت هلال احمر در مبارزه با ویروس کرونا گفت: در این شرایط کارهای خوبی انجام شد و خروجی شهرها توسط جمعیت هلال احمر کنترل شد و بیش از ۲۱ میلیون نفر در خروجی شهرها با کنترل ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو ارزیابی شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: بیش از ۳۴۰۰ نیروی هلال احمر در تب سنجی حضور داشتند و با کمک امدادگران جمعیت تعداد ۱۴ هزار نفر از افراد کرونایی را سنجش و به مراکز درمانی معرفی کردند.

وی گفت: جمعیت هلال احمر عضو ستاد بحران بود و انبارهای مجهزی را در وزارت بهداشت و ستاد کرونا ساماندهی کردیم و در اختیار ستاد قرار دادیم تا بتوانند در کمک رسانی موفق عمل کنند.

همتی بیان کرد: همه کمک‌های بین المللی که برای هلال احمر ارسال می‌شد نیز با هماهنگی در اختیار ستاد بحران قرار می‌گرفت و امروز هم بعد از مشکلات کرونا در خدمت سایر نیروها هستیم و با دستور رهبری در کمک مومنانه به نیازمندان آماده مشارکت هستیم که بخش عمده‌ای از این کمک‌ها در روزهای آینده توزیع می‌شود.

توزیع ۲۵۰ هزار بسته توسط هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر کشور یادآور شد: بالغ بر ۲۵۰ هزار بسته غذایی آماده شده که در روزهای آینده در اختیار نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا قرار می‌گیرد.

همتی در ادامه بیان کرد: برای کمک به استان‌ها معین ضمن شناسایی نیازمندی‌های استان قزوین برای تقویت قدرت مانور جمعیت اقدام خواهد شد تا بتواند نقش معین خود را در حوادث برای تهران و استان‌های همجوار بهتر ایفا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.