سعید حوائج بعدازظهر یکشنبه اظهار داشت: در اجرای تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیات‌های مستقیم و به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند صدور گواهی و تکریم ارباب رجوع، سازمان امور مالیاتی نسبت به برون سپاری فرآیند اخذ مالیات نقل و انتقال املاک، موضوع ماده ۵۹ قانون مالیات‌های مستقیم و صدور آنی گواهی مربوط، از طریق دفاتر اسناد رسمی اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: انجام فرآیند یاد شده توسط دفاتر اسناد رسمی در شرایط حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا حایز اهمیت بوده تا جایی که انجام استعلام‌های مربوط به نقل و انتقال املاک مسکونی باید از طریق سامانه انجام شود تا شاهد کمترین مراجعه حضوری مودیان مالیاتی در شرایط موجود باشیم.

حوائج، لازمه اجرای کامل این طرح را آموزش عمومی و لازم برای سردفتران و کارکنان آنان دانست و تصریح کرد: با همکاری کانون سردفتران و دفتریاران استان برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی و جلسات توجیهی برای آموزش دفاتر اسناد رسمی صورت گرفته تا با تشویق و راهنمایی آنها برای بهره‌مندی از سامانه مشکلی برای انجام طرح وجود نداشته باشد.

مدیرکل امور مالیاتی قزوین یادآور شد: سامانه مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ آماده پاسخگویی به هر سئوال و ابهام دفاتر اسناد رسمی استان خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.