حسنعلی اصغری روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز معلم در جمع رسانه های جمعی با اشاره به شیوع کرونا و راه اندازی پویش همگانی مدرسه تعطیل می‌شود ولی آموزش تعطیل‌ نمی‌شود، افزود: اگرچه کرونا مدارس را  تعطیل کرد اما آموزش های مجازی در سه سطح ملی، استانی و کلاس های مجازی پیگیری می شود و معلمان مدارس با تمام قدرت و توان به فعالیت خود ادامه دادند.
وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ هزار دانش‌آموز قزوینی در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت که از این تعداد، ۲۰ درصد در مناطق محروم و فاقد پوشش رسانه ملی، اینترنت و یا گوشی‌های هوشمند قرار دارند.
به گفته اصغری، فیلم‌های آموزشی در قالب بسته نرم افزاری ساده و قابل استفاده  شبکه های مجازی، از طریق مدیران مدارس و معاونان آموزشی در اختیار این گروه از دانش آموزان قرار داده شده است.
این مسوول با اشاره به شبکه مجازی شاد ویژه آموزش مجازی به دانش آموزان، قزوین در راه اندازی و پیاده سازی شبکه شاد و ایجاد فضای ۲ سویه برای تحصیل دانش آموزان موفق عمل کرده و جایگاه خوبی در کشور دارد.
وی از شبکه شاد به عنوان مکمل آموزش در کنار آموزش های حضوری و حقیقی یاد کرد و افزود: آموزش از طریق شبکه شاد به معنی غافل شدن از سایر فعالیت هایی که تا به حال در زمینه آموزش و پرورش مجازی انجام می شده نیست و این فعالیت ها باید با قدرت همچنان تداوم یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: با راه اندازی شبکه شاد امکان تحصیل دانش آموزان در فضای مجازی مهیا شده هر چند در برخی نقاط در حوزه زیر ساخت‌ها مشکلاتی داریم و امکان دسترسی این شبکه برای همگان مهیا نشده است که برای جبران آن باید تدبیر کنیم.
وی اضافه کرد: با تجربه جدیدی که در فضای آموزش و پرورش استان ایجاد شده همراه با بهره گیری از تجارب معلمان امیدواریم با رفع نواقص شبکه بتوانیم به فعالیت آموزشی خود با قوت ادامه دهیم.
این مسوول یادآور شد: عدالت و کیفیت آموزشی به همراه تولید محتوا از محورهای کاری ما در دوران کنونی است و  فضای مجازی می‌تواند برای تحقق این مهم کمک موثری برای ما باشد.

***بازگشایی مدارس منوط به تصمیم گیری ستاد استانی کرونا است
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در خصوص زمان بازگشایی مدارس استان نیز گفت: تصمیم در خصوص زمان بازگشایی مدارس در اختیار استان نیست و ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند.
وی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایان سال نیز اظهار داشت: امتحانات و نمره دهی به دانش آموزان ابتدایی توصیفی است و در مقاطع دیگر تحصیلی به صورت متفاوت برگزار می شود.
اصغری اضافه کرد: در دوره ابتدایی با توجه به اینکه ارزشیابی کیفی است آموزش ها در شبکه شاد تا پایان اردیبهشت ادامه می یابد و سپس معلمان با توجه به شناختی که از دانش آموزان دارند آن ها را ارزشیابی خواهند کرد و نمرات ثبت می شود.
وی افزود: امتحانات دوره متوسطه اول و دوم که دروس غیرنهایی دارند اگر توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز صادر شد به صورت حضوری در نیمه خردادماه برگزار خواهد شد و در غیر این صورت امتحانات به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می شود و کارنامه صادر خواهد شد.
این مسوول افزود: در پایه دوازدهم نیز امتحانات به صورت نهایی از ۱۷ خردادماه در ۱۲۶حوزه  با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود و کنکور سراسری نیز سه هفته بعد از آخرین امتحان برگزار خواهد شد.
 
***انتخاب مدیران آموزشی براساس شایسته سالاری و بدور از سیاسی بازی 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص انتصابات مدیران این دستگاه،گفت: مدیران براساس شایسته سالاری و بدور از سیاسی کاری انتخاب می شوند. 

وی با اشاره به اهمیت کار در این دستگاه، افزود: آموزش و پرورش یک نهاد فرهنگی و علمی  است که نظام تعلیم و تربیت را به حرکت درآورد و در بستر امور آموزش و پرورش است .

اصغری تاکید کرد :عدالت آموزشی بسیار مهم است و باید در راستای تحقق آن حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: برخی از روستاها مدارسی داریم که رها شده و همچنین در برخی شهرها مدارس کانکسی داریم که در شان استان و نظام آموزشی کشور نیست و برای رفع این مشکلات باید تلاش کنیم.

وی با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان قزوین، اظهار داشت: این دانشگاه  محور تربیت معلمان در جامعه است و برای استفاده بهتر از ظرفیت های آن برنامه بلند مدت و کوتاه مدت پیش بینی شده و امیدواریم شاهد با تامین زمین و زیرساخت های لازم شاهد توسعه آن باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.