حکمت‌الله داودی شامگاه شنبه در جلسه مشترک شورا و شهرداری قزوین با استاندار که با حضور جمعی از مسوولان در شهرداری قزوین برگزار شد، افزود: امام خمینی (ره) دو ماه و نیم پس از پیروزی انقلاب اسلامی خواستار تشکیل شوراهای شهر و روستا شدند که نشان از آزادی‌خواهی امام و اهمیت حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش داشت.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه شوراها در قانون اساسی کشور اظهار داشت: اهمیت شورا به اندازه‌ای است که یک فصل و ۶ اصل از قانون اساسی به آن اختصاص پیدا کرده است.

داودی افزود: چهار بند از لایحه درآمد پایدار شهری در مجلس تصویب شده و بعد از اینکه در سال ۶۴ شهرداری‌ها خودکفا شدند، خوشبختانه الان درآمد پایدار در دستور کار مجلس قرار گرفته است و امیدواریم بقیه موارد هم تصویب و ابلاغ شود.

رییس شورای شهر قزوین ادامه داد: قزوین یکی از استان‌هایی بود که همیشه بسیاری از موضوعات آن دچار چالش بود ولی بعد از حضور استاندار جدید، بخشی از این مشکلات حل شده، اما هنوز بعد از چهار ماه دستور کمربند شرقی به شهرداری ابلاغ نشده است. 

داودی با اشاره به مسائل مهم شهر قزوین، گفت: ورودی شهر، محله بلاغی، محله دباغان و کاهش تراکم در ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده، چهار مساله‌ای هستند که امروز شهر قزوین با آنها روبه‌رو است و باید اقدام جدی در این موارد صورت گیرد.

هر ماه یک طرح عمرانی در شهر قزوین افتتاح می‌شود

شهردار قزوین نیز در این جلسه گفت: بدون شک امسال، سال پرباری در بخش طرح‌های عمرانی قزوین خواهد بود و تلاش خواهیم کرد هر ماه یک طرح عمرانی را به بهره برداری برسانیم.

سیاوش طاهرخانی افزود: در این هفته شهرداری کلنگ زنی و افتتاح پروژه های مهمی را در دستور کار قرار داده است.


وی تاکید کرد: کلنگ زنی پروژه نسیم شمال، کلنگ زنی سوله ورزشی مشعلدار، ساخت پیاده رو خیابان راه آهن از سرپل تا ولی عصر از جمله طرح‌های منطقه یک است که در این هفته شاهد اجرای آنها بودیم. 
طاهرخانی در ادامه به طرح‌های منطقه دو اشاره کرد و گفت: کلنگ زنی فاز ۳ بوستان امام علی(ع)، افتتاح پیاده رو سازی خیابان‌های حیدری، بوعلی و بلوار، افتتاح پیاده رو سازی چهارراه بنیاد تا کمربندی شهید بهشتی، افتتاح پیاده رو سازی از چهار راه فردوسی تا چهار راه بلوار و افتتاح پیاده رو سازی از عدل تا میدان حسن نصرالله ضلع شرق از جمله مهمترین طرح‌های منطقه دو هستند. 
وی تصریح کرد: افتتاح فاز اول طرح جاده قهرمانان سلامت بلوار امام علی (ع)، راه اندازی مسیر پیاده روی یک و نیم کیلومتری با سه هزار متر مربع فضای سبز و ۹۸ پایه چراغ و ۱۰ دستگاه ورزشی از مهمترین عناوین طرح‌های منطقه سه هستند.
به گفته شهردار قزوین بسیاری از این طرح‌ها از طریق ویدئو کنفرانسی افتتاح خواهند شد و البته چند پروژه مهم نیز با حضور استاندار قزوین راه اندازی و به بهره برداری خواهند رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.