عباس آقاعلیخانی از توزیع ۴ هزار لیتر سموم کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد و اظهار کرد: علی رغم تعطیلات عید با توجه به شیوع ویروس کرونا، فروشگاه‌های تعاون روستایی در راستای رفاه حال کشاورزان و باغداران انواع سموم کشاورزی را با لحاظ پروتکل‌های بهداشتی تأمین و توزیع کردند.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین ادامه داد: از این میزان ۲ هزار لیتر در شهرستان قزوین و ۲ هزار لیتر در شهرستان تاکستان توزیع شده است.

این مسئول با بیان اینکه میزان استفاده از سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی به شیوع بیماری‌ها و آفات گیاهی بستگی دارد، یادآور شد: هر سال مقادیر زیادی از گیاهان زراعی و حاصل دسترنج کشاورزان زحمت کش در مزرعه و یا انبار مورد هجوم حشرات زیان آور عوامل بیماری زا و علف‌های هرز قرار می‌گیرند از این رو حفاظت گیاهان مورد کشت از گزند عوامل مخرب روز به روز اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی شهرستان قزوین در خیابان راه آهن و اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی شهرستان تاکستان در خیابان امام خمینی (ره) مسئولیت توزیع سم را برعهده دارند و کشاورزان می‌توانند برای تهیه سموم مورد نیاز به این ۲ مرکز مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1405824
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.