منوچهر حبیبی روز شنبه در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین، افزود: پیش بینی ما این است که در صورت استمرار اقدامات به زودی شاهد وضعیت سفید در استان باشیم که این مهم نیازمند همکاری همه جامعه است.
وی با بیان اینکه کرونا نه تنها اقتصاد بلکه حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار داشت: در همین مدت، هفت هزار و ۸۴۸ نفر در بیمه بیکاری ثبت نام کردند که این رقم به نسبت مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد افزایش داشته است.
حبیبی بیان داشت: وقتی تبعات اجتماعی و فرهنگی در جامعه افزایش می‌یابد، مستلزم این است که همه دستگاه‌ها در راستای پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی گام بردارند.
این مسؤول با اشاره به آسیب‌های اجتماعی دوره کرونا، تصریح کرد: واقعیت این است که جوانان در دوره شیوع این بیماری از ورزش و فعالیت‌های جسمانی به سمت فضای مجازی پیش رفتند بنابراین ضرورت بازیابی فرصت‌ها و فضاهای اجتماعی از دست رفته بر عهده شورای فرهنگی عمومی است که باید سیاست‌گذاری کند.
حبیبی تاکید کرد: افزایش طلاق، خشونت‌های خانگی و اختلافات خانوادگی در ایام خانه نشینی کرونا از موضوعاتی است که امروزه باید مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.
اختلافات خانوادگی قزوین در ایام کرونا ۱۲۰ درصد افزایش داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.