به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورالله قدرتی در جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که روز سه شنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: بسیاری از معتادانی که مدتی ترک می‌کنند متأسفانه دوباره با شرایط قبلی باز می‌گردند که نشان می‌دهد باید برای این مشکل تدبیر کنیم.

وی بیان کرد: یکی از مسائل مهم نداشتن شغل برای بازگشت به جامعه است و اگر بتوانیم با مهارت آموزی زمینه اشتغال را برای افرادی که بهبود یافته اند مهیا کنیم بخشی از این مشکل حل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: نظارت بر رفتار معتادان اصلاح شده و بهبود یافته مهم است و اگر مکانی برای کنترل رفتار و اشتغال این افراد باشد از آسیب‌های زیادی جلوگیری می‌شود.

وی با انتقاد از طولانی شدن احداث مرکز نگهداری معتادان متجاهر اظهار داشت: بیش از سه سال است موضوع اجرای ماده ۱۶ مطرح شد ه اما هنوز در این جلسات از موانع صحبت می‌شود که این امر نشان می‌دهد هنوز عزم جدی برای ایجاد این مرکز نیست.

قدرتی اضافه کرد: در شرایطی که ساختمان‌های بلا استفاده زیادی در داخل شهر و خارج از شهر متعلق به بخش دولتی وجود دارد ما برای احداث کمپ ماده ۱۶ مشکل داریم و این روند منطقی نیست و باید همه ادارات ملزم شوند تا وضعیت این مکان‌های بدون استفاده ر اعلام کنند.

وی گفت: به نظر می‌رسد هنوز مدیران موضوع اعتیاد را جدی نگرفته اند و نمی‌دانند اگر ۱۰۰۰ معتاد متجاهر وارد جامعه شود یک تهدید جدی برای همه خانواده‌ها است لذا باید با قاطعیت و سرعت برای احداث کمپ نگهداری معتادان اقدام کرد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.