حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز سه‌شنبه در جلسه کمیته حقوقی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار داشت: در برخی موارد خانواده این افراد، امنیت جانی نداشته و آماده پذیرش آن‌ها نیستند که در این خصوص نیاز به چاره‌اندیشی و اقدامات موثر است.

وی با بیان اینکه وظیفه پلیس، جمع‌آوری معتادان متجاهر است، خاطرنشان کرد: ایجاد مکان مناسب برای نگهداری و درمان این معتادان، وظیفه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری شهرداری و سایر نهادهای متولی است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: درست است که قبول کردیم این افراد مریض هستند اما باید محلی برای درمان آن‌ها باشد که بسترهای کار باید فراهم شود.

وی گفت: محل‌های نگهداری معتادان متجاهر باید برای درمان و بازگرداندن آن‌ها به جامعه و آغوش خانواده باشد نه محلی برای کسب درآمد برخی افراد و باید با عشق و علاقه برای درمان این افراد در این مکان‌ها اقدام شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تاکید کرد: نیازمند یک اراده جدی و جمعی در این حوزه هستیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار داشت: ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از معتادان در راستای نظارت بر کمپ‌ها و ورودی معتادان برای ارائه برنامه‌های درمانی، بررسی چالش‌ها و اقدامات پیشگیرانه امری ضروری است.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف خودروهای توقیفی موجود در پارکینگ‌ها گفت: داشتن آمار دقیق از تعداد خودروهای توقیفی برای تصمیم‌گیری، امری ضروری بوده و هیچ سازمان، اداره و کاشفی بدون مجوز و طی کردن مراحل قانونی حق استفاده از این خودروها را ندارد زیرا استفاده از این خودروها تصرف در اموال دولتی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه چرا باید تعداد ۱۴۰ خودرو در پارکینگ‌ها بلاتکلیف بماند، خاطرنشان کرد: دادستان مرکز استان پیگیری‌های لازم برای تعیین تکلیف این تعداد خودرو که نیاز به تصمیمات قضایی و اجرای احکام دارد را در اسرع وقت انجام دهد.

وی تصریح کرد: اموال توقیفی طبق دستورالعمل قوه قضاییه و با تعیین سرپرست، تعیین تکلیف خواهد شد تا از دست‌اندازی‌ها مصون بماند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان که رئیس کمیته حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر است، گفت: اهتمام بر اجرای مصوبات کمیته باید مورد توجه تمام اعضا بوده و نباید به چند مصوبه بدون نتیجه، اکتفا شود.

وی خاطرنشان کرد: در جلسات بعدی ابتدا باید مصوبات جلسه قبلی، بررسی و سپس دستور کارهای جدید مطرح و به تصویب برسد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان نیز گفت: ۹۲ معتاد متجاهر در کمپ‌های ترک اعتیاد این استان وجود دارد.

فاطمه رضایی افزود: طبق آمارهای موجود، تعداد معتادان متجاهر در سطح استان ۴۶۵ نفر است که از این تعداد ۲۸ نفر زن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.