به گزارش خبرنگار مهر، محمد قاسمی در جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که روز سه شنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: نباید موضوع اعتیاد را در گیر و دار آمارها به سمتی هدایت کنیم که از حساسیت آن کاسته شده و مبارزه با آن کم رنگ شود.

وی بیان کرد: کشفیات قابل توجه مواد مخدر توسط نیروی انتظامی نشان می‌دهد پدیده اعتیاد همچنان به سرعت در حال گسترش است و اگر غفلت کنیم باید هزینه‌های سنگینی را متحمل شویم.

دادستان قزوین افزود: در مسیر مبارزه با اعتیاد باید همه دستگاه‌ها پای کار باشند و اگر قرار باشد در این جلسات مصوباتی داشته باشیم اما کارها پیش نرود ادامه تشکیل جلسات بی فایده است.

وی اظهار داشت: امروز نمی‌توانیم فرصت‌ها را از دست بدهیم زیرا گاهی غفلت‌ها زیان‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند و دیگر نمی‌توانیم مسائل را جوابگو باشیم.

قاسمی اضافه کرد: اگر اعتیاد در جامعه بالا برود شاهد افزایش پرونده‌های قضائی و ده‌ها آُسیب دیگر خواهیم بود لذا منطقی نیست توپ را در زمین یکدیگر بیندازیم و از همکاری خودداری کنیم.

ایجاد مرکز نگهداری معتادان ضروری است

وی اظهار داشت: سالهاست موضوع اجرای ماده ۱۶ و ایجاد کمپ ویژه معتادان متجاهر در استان مطرح شده اما هنوز نتوانسته ایم مکان مناسبی را شناسایی و برای ساخت اقدام کنیم که این بی توجهی و طولانی شدن کارها منطقی نیست.

دادستان قزوین یادآور شد: بهتر است آمارهای واقعی معتادان متجاهر استان قزوین را به مسئولان کشوری اعلام کنیم تا آنها هم احساس خطر کرده و اعتبارات مورد نیاز راه اندازی این کمپ را تأمین کنند.

وی اضافه کرد: در شرایطی که توزیع مواد مخدر توسط قاچاقچیان به صورت سامان یافته شده هر روز تأخیر ما در مبارزه می‌تواند آسیب‌های زیادی به جامعه وارد کند.

قاسمی گفت: از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم به موضوع اعتیاد با حساسیت خاصی نگاه کنند و هر چه در توان دارند به کار گیرند تا بتوانیم با بسیج امکانات و شناسایی یک مکان مناسب برای درمان و بهبود معتادان متجاهر در استان اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: تسریع در جمع آوری معتادان برای کاهش میزان جرایم، آموزش مهارت بهبود یافتگان، درمان و نظارت جدی بر عملکرد کمپ‌ها، در این شرایط ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.