آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه و در حاشیه رزمایش کمک مومنانه اهدای ۳۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند قزوینی، تصریح کرد: پس از فرمان مقام معظم رهبری، با تشکیل قرارگاه مواسات و رزمایش مومنانه در استان، ضمن شناسایی خانوارهای نیازمند از طریق منابع مختلف و همسو کردن کمک‌های مردمی رفع بخشی از مشکلات معیشتی مردم در دوران بیماری کرونا آغاز شد.
وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به امور ایتام و نیازمندان در دین مبین اسلام بسیار سفارش شده و در حالی که فراهم کردن ۳۰۰ بسته جهیزیه نیز در همین راستا به انجام رسیده، امری مهم و افتخار آفرین برای مردم این دیار به شمار می‌رود.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه مواسات تفاوت بسیاری با انفاق و صدقه دارد، اضافه کرد: بخشی از اموال نیازمندان مربوط به نقدینگی اغنیا است و این افراد باید حق این قشر را به آنها بازگردانند.
وی با اشاره به اینکه مواسات عملی است که انصار برای مهاجرین انجام دادند، تصریح  کرد: مهاجرین با دست خالی هجرت کرده بودند در حالی که انصار اموال خود را با این افراد تقسیم کردند تا مردم گرفتار نیز بتوانند با آرامش بیشتر زندگی کنند.
آیت الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود به پرتاب موفقیت‌آمیز نخستین ماهواره نظامی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و افزود: جایگاه این نهاد امروز بر همگان روشن است تا جایی که پرتاب ماهواره‌ نور در فاصله ۴۳۵ کیلومتری از زمین باعث شادی دوستان و رعب و وحشت بین دشمنان شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.