به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی نعمت اللهی در جلسه ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا که در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد گفت: در کنار اقدامات معیشتی، درمانی و پزشکی و امدادی که برای کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا صورت گرفته بود خلاهایی در اقدامات فرهنگی و دینی دیده می‌شد که ضمن شناسایی آنها برای جبران آن اقدام شده است.

وی بیان کرد: با پیش بینی کارهای فرهنگی در کنار سایر بخش‌ها تصمیماتی گرفته شد تا این کمبودها تأمین شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: با همه محدودیت‌های ی که برای جلوگیری از تجمع افراد در اماکن دینی و مقدس ایجاد شد و مراسم و مناسبت‌ها تعطیل شدند اما با یک سیاست مدون و برنامه ریزی روش برنامه‌ها را تغییر دادیم تا فعالیت‌ها متوقف نشود.

وی گفت: هیچ مسجد و هیئت مذهبی در استان تعطیل نیست بلکه با توجه به شرایط ناشی از کرونا تجمع و حضور افراد برای برگزاری نماز جماعت، مجالس ختم و محافل قرآنی ممنوع شده است.

نعمت اللهی یادآور شد: مساجد همچنان کانون فعالیت‌های دینی و مردمی است و در این ایام تولید و توزیع برخی اقلام بهداشتی و مواد غذایی و بسته‌های حمایتی در مساجد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

وی در خصوص مشارکت طلاب و روحانیون در برنامه‌های مقابله با ویروس کرونا هم گفت: با کمک طلاب جهادی در طرح کمک مومنانه و مواسات هم مشارکت کردند و نسبت به تولید ماسک، ضد عفونی مساجد و اماکن دینی و غسل دادن اموات کرونایی با همکاری مأموران آرامستان اقدام شد.

نعمت اللهی اظهار داشت: شبکه تبلیغ در تبلیغات اسلامی در این ایام تعطیل نشده و رویکرد مجازی دارد و با راه اندازی، حسینیه و مسجد مجازی، هیئت و منبر و مجالس ختم مجازی ارتباط مردم و فعالیت‌های مذهبی برقرار شده است.

وی گفت: غسل اموات کرونایی را با همکاری آرامستان و طلاب جهادی انجام دادیم و شاید اولین استانی بودیم که در این موضوع ورود کردیم و نگرانی خانواده‌های متوفیان برطرف شد.

جمع آوری ۱۵ میلیارد ریال کمک خیرین

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: با کمک خیرین و هیئت‌های مذهبی بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی شامل اقلام بهداشتی و غذایی و بسته‌های فرهنگی جمع آوری شده است.

وی اظهار داشت: پروتکل‌های بهداشتی را در کارها رعایت می‌کنیم و طلاب هم برای ساماندهی امور فرهنگی و دینی و ر اه اندازی شبکه‌های مجازی به روستاها عزیمت کرده اند تا برای ارائه خدمات فرهنگی در فضای مجازی برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.