به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی معبودی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با بیان اینکه از ۶ اردیبهشت تا ۱۲ اردیبهشت به مدت یک هفته بنام هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج نامگذاری شده است اظهار داشت: نامگذاری هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج همزمان با شهادت استاد شهید مرتضی مطهری شروع می‌شود.

معبودی ادامه داد: با توجه به شرایط جدید کشور در زمینه بهداشتی و مشکلات ویروس کرونا برنامه‌های این هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج با شرایط خاص برگزار می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قزوین خاطرنشان کرد: همزمان با هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج در مجموع ۹ برنامه در حوزه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: نشست حکمت مطهر، برگزاری مسابقات از آثار شهید مرتضی مطهری، تولید و بارگذاری از اندیشه‌های شهید مطهری در فضای مجازی، تجلیل از مربیان و معلمان در عرصه تعلیم و تربیت بخصوص معلمان شهید، برگزاری کلاس‌های قرآن و اخلاق و برگزاری مسابقه مقاله و شعر و همچنین ترویج افکار اندیشه‌های شهید مطهری در زمینه کمک‌های مومنانه از شاخص ترین برنامه هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه استان است.

حجت الاسلام معبودی تاکید کرد: تمامی برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه استان با رعایت کامل موارد بهداشتی برگزار خواهد شد و بیشتر برنامه‌های این هفته به طور غیر حضوری و در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: اولین برنامه هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار خواهد شد.

معبودی افزود: با توجه به اینکه رسالت و وظایف سپاه علاوه بر عرضه نظامی در مباحث فرهنگی و اعتقادی نیز مأموریت دارد ترویج و نهادینه سازی افکار و اندیشه‌های شهید مطهری یکی از اهداف نامگذاری هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: سپاه در سه حوزه جنگ سخت و نیمه سخت و نرم فعالیت و مأموریت دارد لذا سپاه اگر بخواهد در مأموریت و اهداف خود موفق باشد حتماً باید در کنار تجهیزات نظامیدارای نیروهای اعتقادی و معنوی قوی باشد.

معبودی خاطرنشان کرد: ترویج افکار شهید مطهری که آثار و افکارش بی نظیر است یکی دیگر از اهداف هفته گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج است.

وی در خصوص دیگر اهداف نامگذاری هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج افزود: یکی از دغدغه‌های که همواره همه ما را نگران می‌کند انحراف است لذا در هفته عقیدتی و سیاسی تلاش می‌شود که مجموعه سپاه و بسیج را با اندیشه‌های شهید مطهری آشنا کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: استمرار پیوند سپاه و بسیج با افکار شهید مطهری به عنوان یک الگوی جامعه از دیگر اهداف برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج است.

وی افزود: تلاش داریم در هفته عقیدتی و سیاسی حق شهید مطهری را به جا آوریم و اجازه ندهیم که اندیشه‌های والای این شهید بزرگوار فراموش شود بلکه تلاش می‌کنیم که اندیشه‌های این شهید در زندگی همه بخصوص سپاهیان و بسیجیان ساری و جاری باشد.

این مسؤل ادامه داد: همه برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی در جهت تحقق اهداف نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری در زمینه جهتش اقتصادی خواهد بود چرا که همه ما وظیفه داریم در کنار دولت و سایر دستگا ۰ ها در تحقق نامگذاری سالجاری گام برداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1415658
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.