امیر نادری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص حادثه خیز بودن شهرستان بویین زهرا بویژه بخش مرکزی در برابر حوادثی چون سیل اظهار داشت: در چند سال اخیر با توجه به بارندگی‌های گسترده و سیل آسا شاهد جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی به خصوص رودخانه حاجی عرب و در نتیجه تحمیل خسارت‌های مختلف در تعدادی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان بویین زهرا بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در سال جاری با توجه به بارندگی روزهای گذشته شاهد جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه حاجی عرب بودیم.

نادری گفت: البته با توجه به تجربه مشکلات سیلاب سال گذشته و لایروبی‌های به موقع انجام شده و آمادگی دستگاه‌ها، شهرداری‌ها و نیروهای امدادی امسال نسبت به سال گذشته تا حدودی وضعیت بهتری داشتیم و از سیلاب‌های شدید و خسارت‌های زیاد جلوگیری شد.

وی یادآور شد: در اثر سیل فروردین ماه امسال برخی از راه‌های روستایی در بخش مرکزی از جمله حاجی عرب، چلمبر، صادق لو خسارت‌های سنگینی دیدند و راه‌های دسترسی روستای عباس آباد نیز به طور کامل تخریب شد که نیروهای امدادی به صورت هوایی به مردم روستا کمک رسانی کردند.

بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا در خصوص میزان خسارت سیلاب اخیر تصریح کرد: در حال حاضر به طور دقیق نمی‌توان میزان خسارت را برآورد کرد زیرا علاوه بر تخریب ابنیه و زیر ساخت‌های منطقه، بخشی از مزارع و باغات روستاییان نیز دچار خسارت شده که کارشناسان جهاد کشاورزی در حال ارزیابی میزان خسارت هستند تا گزارش دقیقی از خسارتها تهیه کنند.

نادری در خصوص راهکارهای اساسی جلوگیری از خسارت‌های احتمالی سیلاب و طغیان رودخانه حاجی عرب در سال‌های آینده بیان کرد: با تکمیل سد بالاخانلو و بهره برداری از آ «می‌توان امیدوار بود این سد تأثیر زیادی در مهار و هدایت سیلاب داشته باشد.

وی تاکید کرد: لایروبی کامل رودخانه حاجی عرب از ابتدای رودخانه تا روستای خان آباد از دیگر راه‌های تأثیر گذار در جلوگیری از سیلاب‌های آینده است.

بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا یادآور شد: با توجه به تجربه سال گذشته و امسال، احداث دیوار سنگی در برخی از نقاط پر خطر از جمله رودخانه صادق آباد در محدوده شهر بویین زهرا و رودخانه بهرام آباد در محدوده روستاهای قشلاق امین آباد، حسین آباد و صدرآباد می‌تواند میزان خسارت و خطر سیلاب را به حداقل برساند.

نادری همچنین گفت: با توجه به محدودیت منابع اعتباری در شهرستان بویین زهرا احداث دیواره سنگی نیازمند اعتبارات زیادی است لذا از مسئولان ارشد استان انتظار داریم امسال با اختصاص اعتبارات ویژه و مورد نیاز برای ساخت احداث دیواره سنگی و ایمن سازی مسیل های پر خطر در مسیر رودخانه حاجی عرب اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.